Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag har velat fixa mina bröst sedan länge eftersom jag gått upp och ned i vikt genom åren och huden töjts ut. Att vänta med att göra det tills efter barnafödande är liksom logiskt och därför började jag fundera på det nu när jag är på väg att bli mamma.

Eftersom jag redan vet att det inte blir fler barn (varför är dock alltför personligt) så kan jag fatta beslutet redan nu.

Jag har väldigt svårt att tro att de skulle klara av graviditeten och bli "pigga och glada" efteråt, med tanke på hur mycket stryk de fått ta genom åren. men självklart går man inte och bokar en operation nu - det skulle väl (förhoppningsvis) ingen seriös kirurg gå med på? Nej, det är bra att de inte börjar sätta igång med samtal och så förrän 6 månader efter avslutad amning - då ser man ju hur kroppen klarat av det hela. Dessutom vill jag inte ha några badbollar utan se proportionerlig ut, så det är ju bra om man vet ungefär hur kroppen ser ut något år efter förlossningen innan man ger sig på att förändra delar av den.

Vill påpeka att jag vill göra detta för min skull och inte för att min man vill det eller något sådant, ifall någon skulle få för sig det...
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag tyckte inte riktigt om mina bröst innan, inte efter den snabba och kraftiga viktnedgången (-55 kg på 12 mån, tjat tjat haha). Under graviditeten var jag övertygad att jag tänkte operera dem! Men nu, efter att ha ammat sonen (med stora besvär dessutom, fick övergå till att pumpa och ge på flaska innan jag kunde avsluta med att enbart morgonamma i 1½ mån) så känner jag faktiskt en stor stolthet och ömhet och ödmjukhet inför mina hängiga men fantastiskt vackra bröst! De har faktiskt fött min son! Och mina bröstvårtor ser så häftiga ut nuförtiden, mogna på nåt sätt och ständigt beredda på vad som helst hehe. Alltid lätt erigerade och lite uppåtpekande. Jättetjusiga! fniss fniss
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Förresten, låt dig inte luras av det där med 6 mån efter avslutad amning. Det kan ta betydligt längre tid innan brösten har fattat att det inte blir mer ammat av. Nu är det iofs "bara" 3 mån sen jag slutade amma helt och därmed borde ha slutat laktera. Men det fattar ju inte mina tutor! De står fortfarande i beredskap och ibland rinner det till, när man minst anar det och det är så jämrans irriterande. Mina mjölkkörtlar vill liksom inte ta semester...
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag ber om ursäkt om jag feltolkat dig.. men ursprungs inlägget lät inte så lite ytligt i mina öron.
Nu när du förklarar omständigheterna så förstår jag bättre, men när en gravid människa planerar hur man skall fixa sin kropp efter barnafödande utan att ha fött än så undrar man ju...
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

det är 2 år sen jag ammade men när jag var på mammografi för ett tag sen gick det minsann att klämma ut lite sur mjölk till. *blää*
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag ber om ursäkt om jag feltolkat dig.. men ursprungs inlägget lät inte så lite ytligt i mina öron.
Nu när du förklarar omständigheterna så förstår jag bättre, men när en gravid människa planerar hur man skall fixa sin kropp efter barnafödande utan att ha fött än så undrar man ju...

Tack för ursäkten (sådana är sällsynta och verkligen uppskattade - dessutom kanske jag skulle varit mer utförlig när jag startade tråden).

Jag brukar inte bita ifrån mig så hårt, men jag tog verkligen illa vid mig - efter 3 missfall vågar jag påstå att detta barnet är fruktansvärt, extremt, oerhört efterlängat och älskat och att få ett inlägg fär någon antyder att jag inte tänker på mitt barn utan bara på min kropp - tja, det gjorde mig en aning ilsken.

Men visst är jag en aning ytlig i vissa lägen - att se snygg ut är ju alltid trevligt - *fniss*. Min kropp är min vän och den behandlas som det, men ett litet "ansiktslyft" kommer säkert inte att skada.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Förresten, låt dig inte luras av det där med 6 mån efter avslutad amning. Det kan ta betydligt längre tid innan brösten har fattat att det inte blir mer ammat av. Nu är det iofs "bara" 3 mån sen jag slutade amma helt och därmed borde ha slutat laktera. Men det fattar ju inte mina tutor! De står fortfarande i beredskap och ibland rinner det till, när man minst anar det och det är så jämrans irriterande. Mina mjölkkörtlar vill liksom inte ta semester...

Jag vet... Men jag försöker ha tillit till att "The Twins" förstår när det är dags att sluta laktera... Man kan ju alltid hoppas. *fniss*
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Är det någon här som verkligen GJORT DET???? Eller antar ni bara att man är lite knäpp om man vill göra brösten fina igen?
Jag har gjort det och står för det, för efter mina fyra graviditeter och amningar eftersom mina bröst var helt bedrövliga och det påverkade hela mig och mitt självförtroende.
Vilka är ni att ge TS pikar och elaka kommentarer - ni vet väl inte hur hon mår???
Jag känner att detta var bland det bästa jag gjort för mig själv och min egen skull någonsin och jag vågar helt plötsligt gå på stranden med mina barn bl a - bara en sån sak!
Jag är 100% nöjd och glad med mig själv efter år av komplex och detta påverkar naturligtvis även min familj.
Man ska inte ge sig på någon som bara frågar - har man inget att komma med själv kan man väl bara vara tyst istället för att ge en massa pikar!
TS får gärna kontakta mig om hon vill....
*kram*
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Tycker det upp till var & en vad de vill lägga sin pengar på:devil:
Vänta mitt första barn i början av augusti. Har alltid haft "schysta lökar" ;) så man får väl se hur de ser ut efter ett par barn.
Har flera bekanta som opererat sig efter att barnen kommit till världen. En av dem fick tom en sladdis & kunde amma utan problem.
Har redan kollat in vilken klinik jag skall vända mig till om det blir aktuellt med det blir inga större än vad jag naturligt haft.:angel:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

GEnerellt sett så tror jag att det mest uppseendeväckande var att TS (tråden är ju gammal som gatan) planerade det redan innan hon visste hur en graviditet/amning skulle påverka.

För övrigt tycker jag att det är klokt att åtminstone tänka på att fixa till sig EFTER amning inte innan.

Själv har jag ammat tre ungar (är snart 45) - och jag är tamejfan snyggare än nånsin innan ! Varför vet jag inte ! Tur antaligen !
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Någon skrev "skulle man våga svara på detta här?" Och jag håller med henne/honom fullt ut.
Men jag är inte typen som håller tyst.... :angel:

Min mamma gjorde ett bröstlyft i Linköping och betalade 25.000.- för det.
Hennes bröst var stora, DD-kupa och väldigt "slappa". De hade en tendens att "rinna" ur BH:n...
Hon var fruktansvärt missnöjd med sina bröst och kunde aldrig ha bikini bland folk eftersom att brösten som sagt "rann ur" bh:n..

Nu när brösten "hamnat på plats" 2 år efter operationen syns inte ärret alls som sitter på undersidan av brösten.

Hennes bröst är skitsnygga och hon är helnöjd och har aldrig ångrat sig!
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag känner flera som lyft/förstorat.. incl jag själv!

Tycker det är HELT OK att vara egoistisk gällande sin kropp även fast man har barn, det är OK att vilja vara fin även fast man fött barn.

De flesta av mina vänner har ammat sina barn efter operation, ingen jag känner lider av känselbortfall (kan man återfå känseln efter en förlossning så kan man det garanterat efter en bröstoperation)

Lycka till
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag känner flera som lyft/förstorat.. incl jag själv!

Tycker det är HELT OK att vara egoistisk gällande sin kropp även fast man har barn, det är OK att vilja vara fin även fast man fött barn.

De flesta av mina vänner har ammat sina barn efter operation, ingen jag känner lider av känselbortfall (kan man återfå känseln efter en förlossning så kan man det garanterat efter en bröstoperation)

Lycka till

Fast är man inte fin som man är?

Ni får gärna operera eller suga bort vad ni vill, fine. Men jag tycker iaf att jag är fin. Trots taxöron,degmage & groplår..

Ibland undrar jag om det istället är tvärtom. Är det helt plötsligt INTE okej att INTE vilja "vara fin"? Måste man se ut som en pinuppa efter två barn (menar då inte vulgär...utan fit)?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag reagerade också på det citatet. Var går gränsen för att vara "fin"? Är man per automatik ful och sladdrig bara för att man fått barn?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Ahh, så läste jag inte inlägget :idea:

Nu blev det ju dock ännu sjukare :mad:

Slutar man automatiskt bry sig när man fått barn, ska någon behöva tala om att man är normal om man vill vara snygg även efter en graviditet?

Bah!
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Många verkar sluta bry sig efter dom fått barn, men det kan jag förstå. Man ska ju både orka bry sig, och HINNA bry sig också.

För tillfället är jag glad om jag hinner duscha varannan dag :crazy: Så som jag alltid varit så har jag duschat varje dag, sminkat mig jämt, brytt mig om kläder osv.
Nu har jag konstant dreggel/kräk/intorkad smuts/annat på kläderna, håret ser fult ut, sminket kommer på någon gång i veckan bara osv. Jag har ca 2 timmar för mig själv varje kväll, efter kl 23 då Sebastian somnar, och då ska man hinna med allt annat också, som ett stort hus innebär :crazy:

Jag längtar efter den dagen då jag får tid och ork igen, att se ut som jag vill och brukar göra.
Och det inkluderar visserligen en bröstoperation i mitt fall, men även rena och snygga kläder, finare kropp (Fastare, mindre fett), smink och rent hår :p
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

*KL*

Jag slingade håret och klippte mig igår. Är det också för fåfängt? Är man inte nöjd med sitt utseende får man väl fixa det. Har också haft räls och jag är jättenöjd nu efteråt. Det är ju samma princip, att man vill förändra något och känna sig fräsch. Även om risken med en operation är stor så kanske den är värd att ta för många?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: netschjen
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 558
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
32 373
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 824
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp