Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag hr lekt med tanken lite. Eller ja... det beror så klart på hur brösten ser ut efter aming osv.

Däremot är jag nog säker på att jag kommer att lyfta brösten om de tar sig och hänger allt för mycket. Kan tänkas barnsligt, men även om jag är redo att bli mamma, är jag inte redo att ha hängbröst vid 22 års ålder.

MEN, det beror så klart på hur det kommer att se ut frammöver, kanske jag känner mig så bekväm med mina bröst efter ammandet att jag inte bryr mig.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Nej nej du har fått det hela om bakfoten!!:crazy:

Jag gjorde mina tuttar i Januari -06 och är supernöjd!!;)
Kan även tipsa trådskaparen om en mkt kunnig kirurg i södra sverige om hon så önskar!!Hade då fått två barn tätt.


Jag lyfte och förstorade mina bröst.
Man skär INTE alls bort bröstvårtan när man lyfter(tekniken går framåt)utan man viker liksom den överflödiga huden in mot mitten av tutten:osedan skär man ett snitt (runt)så bröstvårtan tittar upp igen.
Krångligt men dom förklarar allt noga!!
Hade åter all känsel efter bara några månader det enda jobbiga var att man inte fick lyfta på några veckor(jobbigt när man har små barn).
Det gjorde ont att resa sig/lägga sig i några veckor men smärtan avtar ju gradvis!!
Hade med lätthet gjort om det!!


Fråga gärna om du vill veta mer!!:)
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Insåg just när jag satt här och läste hur gammal tråden är,sent ute sorry:crazy::p
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Har 30 års garanti på mina iaf!!:D:bow:

Du är ju mer än lovligt naiv.

Tror du att du slipper fibrosbildning, läckage och alla vanliga åldersproblem med proteserna bara för att du fått en garanti?

Garantin kan rimligen bara gå ut på att de kommer skära i dig fler och fler och fler ggr.

Iofs bra för då slipper vi skattebetalare betala.

Men efter 30 år ? Är du död sen eller ?

Kanske i bröstcancer eftersom sådana skyms bakom proteserna :( ?

Vad ska du göra som 70-åring med två hårda ojämna proteser som spelar pingpong i de återigen uttöjda tuttarna ?

Som sagt, jag kan förstå att man reducerar stora tunga bröst.

Men varför i hela friden lägga in en protes OCKSÅ ?

Synd att svenska tjejer inte förstått att det är omodernt, för det är väl det enda som kan få trenden att vända.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Någon som har gjort det eller planerar att göra det?

Föder i mars och har kollat upp priser och så och vilken klinik jag vill göra det på. Processen kan inte sättas igång förrän 6 månader efter avslutad amning, så det dröjer ju ett tag tills dess, förstås...

Skulle vara intressant att höra från någon som gjort det - hur var det, är du nöjd med dem etc.?


Känner några som gjort bröstförstoringar & är jättenöjda med dem, en av dem har även ammat, en annan har inga barn än.
Är inte emot förstoringar men personligen skulle jag bara kunna tänka mej ett lyft om det blir så att ingen bh passar samt att man får problem med rygg osv, men inget instoppat.

En bröstförstoring kan hålla allt från 5-15 år & man måste byta efter ett visst antal år, man drar bara på sig mer & mer ingrepp som dessutom måste göras för att amn ska behålla hälsan(eller försöka iaf, eftersom det inte är direkt ovanligt att få problem med sina implantat).

En tjej jag känner tog dessutom inte reda på all info om detta, hon trodde att hon skulle kunna ha sina nya bröst hela livet, fick förklara att mej veterligen håller inga plastikbröst en hel livstid, däremot kan amn vara mer noga med vad man sätter in i dem, hellre koksaltlösning än silikon tex.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Söker du på mina inlägg i alla trådar eller??:crazy:

Ha du dina tuttar så har jag mina!!!Jag ör jättestolt och tycker jättebra om mina bröst!:love:

Å nej jag har inte gjort såna där omoderna bröst som du vill kalla det.
Dvs inte som har en rund kant och ser ut som bollar.
Mina bröst flyter också ut när jag ligger ned....:rofl:

Gissa vad,när jag gjorde mina tuttar syntes inga platinablonda,supersmala utviksbrudar till(konstigt va?)
Nä det var mammor i alla dess olika åldrar som fött barn och kände för att fixa till sina bröst,så att dom som ni andra också kan känna sig nöjda med sin kropp!
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Det är mycket sorgligt att du inte kan tänka längre än tuttarna räcker. :(

Men glädjande att chrysler blivit så klok :)
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

*knapplån*
Det är rent makalöst vad folk kan vilja lägga pengar och tid på konstiga saker.
Vissa i denna tråden skall då aldrig mera klaga över sin ekonomi tycker jag.
Och så förstår jag varför min ekonomi mår så bra.
Gissa hur mycket pengar man har om man har alla klädpengar för "vara fin" och alla "fixa håret"-pengar kvar!
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Tycker snarare det är SORGLIGT med alla ni som inte kan/vill glädjas med andra!
Kvinnor har en tendens att titta snett på varandra,och ser man en ung,snygg,smal tjej oavsett tuttstorlek ser man automatiskt ner på henne:mad:

Om man istället kunde le och vara trevliga mot varandra så skulle samhället bli bra mycket bättre att leva i.;)

Att fixa konstgjort smink,göra bukplastik,eller gastric bypass ser ingen nåt fel i,eller ta bort åderbråck men så fort tuttarna blandas in blir alla som tosiga:crazy:
Kanske för att det anses som en sexuell del??
Om du nu vore så nöjd med dig själv och ditt liv så skulle du väl inte ha nåt emot om andra gjorde det??
Nedlåtande uttalanden brukar härstamma från avundsjuka:devil:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Vad ska du göra med alla pengar när du dör??:confused:
Bättre att leva upp pengarna och ha skoj nu!!!:D
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Fast vad man vill göra med sin kropp och sina pengar är väl upp till var och en?

Min syster genomgick en bröstförstoring efter åratal av dåligt mående och självförakt. Det är en helt annan människa idag, det är roligt att se att även hon vågar visa sig på stranden och sträcka sig, även om det kostat henne tid och pengar, och det inte rör sig om mer än en B-kupa. Nog kan man tycka att man ska må bra med sig själv även om kroppen inte är vad man önskat sig. Men för många är det ett litet pris att betala för att faktiskt må bra med sig själva och sin omgivning efteråt.

Dessutom var det ju hennes tid och pengar, ingen annans.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

*KL*

Jag slingade håret och klippte mig igår. Är det också för fåfängt? Är man inte nöjd med sitt utseende får man väl fixa det. Har också haft räls och jag är jättenöjd nu efteråt. Det är ju samma princip, att man vill förändra något och känna sig fräsch. Även om risken med en operation är stor så kanske den är värd att ta för många?

Säger samma sak igen. Vad är det för skillnad om man ser till principen och inte risker?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Men snälla du.. är du en vuxen människa? :confused::crazy:

Ja, mycket vuxen och läkare som jobbat länge med just komplikationer efter bröstoperationer.

Jag tänker så långt att jag ser och vet alla komplikationer och tragiska efterverkningar av den kosmetiska bröstkirurgin.

Kvinnor vars cancer inte upptäcks i tid, kvinnor vars bröst är sönderopererade efter x antal operationer, kvinnor som fått problem med proteserna på lång sikt.

Och tänk - jag tycker det är ALLA SKATTEBETALARES BUSINESS - eftersom den allmänna sjukvården bär kostnaderna när det skiter sig.

Vilket det ALLTID gör förr eller senare.

Hur ser en 70-åring med gamla bröstproteser ut tror du ?

Jag vet hur de ser ut efter 20 år - ofta stenhårda inkapslade "kulor" i bröst som förövrigt tappat formen. Och ärrbildningen skymmer cancrarna.

Det här är på ALLVAR !

Stackars alla tjejer vars förvridna kroppsideal får dem att förstöra sin kropp :(
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Min syster genomgick en bröstförstoring efter åratal av dåligt mående och självförakt. Det är en helt annan människa idag, det är roligt att se att även hon vågar visa sig på stranden och sträcka sig.

Jag tycker att detta är oerhört sorgligt ! Att man speglar sitt värde så mycket i brösten (eller vad man nu väljer att fixa).
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Det är ÄNNU mer sorgligt att det finns så många andra som verkar tycka det är rätt väg att lösa problemen på.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Visst är det allvar, men att vara nedlåtande mot någon, det anser jag inte vara särskilt vuxet. Och vadå skattebetalarna? Vilka är det? Det är VI. Även hon som gjorde sin operation. Hon betalar också skatt. Låt folk göra sina val, diskutera gärna och lägg fram dina åsikter, men att nedvärdera folk, det får dig bara att framstå som en omogen get.

I övrigt måste man inte ha förvridna ideal för att operera sig. Att vilja ha en b-kupa anser inte jag vara något sjukt ideal. En stor E-kupa. Fine. Men en B-kupa? Nej, jag kan inte se det som förvridet ideal. Visst medför det risker att förstora brösten, men det gör det att förminska dom också. Och nej, alla gör det inte pga medicinska aspekter. Och vi snackar om skönhetsoperationer. All dålig mat alla proppar i sig då? Socker, kakor, bakelser, feta hamburgare. Varför är det mer acceptabelt än att göra en operation? Det skadar också på sikt. Och det kostar också skattebetalarna en massa pengar. Nej, jag förespråkar inte skönhetsoperationer. Men jag förespråkar ett fritt liv, med fria val, där man ska få välja fritt så länge det inte skadar någon annan - utan att få höra en massa skit för det jämt.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: netschjen
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 558
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
32 373
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 824
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp