Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Nej jag har inte gjort det. Jag skulle inte klara av att se mina barn i ögonen och säga: "du duger som du är" om jag gjorde det.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag ska göra det, men måste prioritera bukplastiken i första hand. Jag ska lyfta mina i första hand, förhoppningsvis hjälper det till att minimera mina problem i nacke och axlar. Jag har redan 75D-75DD... MEN då kan jag lova det är mest ihoptryckta skinnpåsar... som i löst tillstånd bara är till besvär. Vet inte om jag vågar fylla ut dom efter lyft/reducering.... ogillar tanken på att måsta gå regelbundet och serva dem.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Vet inte om jag vågar fylla ut dom efter lyft/reducering.... ogillar tanken på att måsta gå regelbundet och serva dem.

Jag tycker absolut att är man beredd att ta riskerna med ärrbildning och nedsatt känsel så kan man FÖRMINSKA brösten när det är medicinskt motiverat. Stora tunga långa bröst ger mycket hud- och ryggproblem.

Men att fylla ut med proteser - det är som duttan säger inte alls underhållsfritt :eek:

Jag ser ofta i jobbet kvinnor med förvridna skrumpnade bröst eller hårda ömma kapslar eller andra sen-komplikationer. Ska man göra ngt blir det ond cirkel av fler och fler operationer för att rädda komplikationerna av de tidigare - ofta får kvinnorna helt enkelt lära sig gilla läget fast 15 år senare än de kunde gjort från början :p

Det är jävligt kortsiktigt med bröstimplantat - och när man tar ut dem kan ni snacka om uttöjd liten tom skinnpåse :p
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

*KL*

Jag har alltid varit missnöjd med mina bröst, som aldrig började växa.... Och hade bestämt mig att göra inplantat.

Jag har kännt mig okvinnlig, som att jag inte duger osv.

Men jag ändrade mig efter jag fått barn, dom där små brösten dög iallafall till att föda min son, min sambo har aldrig klagat (han säger att han ändå är mer för snygga rumpor än bröst :d) och han tycker att mina små är fina osv.

Visst skulle det vara snyggt med ett par snygga bröst under bikini-säsongen, men samtidigt har jag lärt mig att acceptera och gilla den jag är med eller utan bröst.

Det kanske kommer tillbaka att jag vill skaffa bröst senare i livet, men just nu får jag duga som jag är.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag har också stor hus. Renoveringsobjekt, vi har renoverat i tre år och räknar med minst lika lång tid till. Vi bor bland byggdamm och spånskivor. Så jag vet hur det är :D

Men jag har sedan jag fick sonen för 13 månader sedan ändå brytt mig om hur jag ser ut. Dock inte sagt att jag lägger en en-timmes makeup varje morgon, men jag gör så gott jag kan. Går till frissan så ofta jag har råd och tid (var igår, senaste gången var i januari, så det var verkligen behövligt), sminkar mig varje dag jag ska ner på stan, fixar håret i snodd eller flätor (bekvämt och sonen fastnar inte). Köper nya kläder, även om klädkontot minskat från ett par tusenlappar i månaden till kanske ett par hundralappar. Duschar varje kväll, filar fötter, rakar benen, plockar ögonbrynen när det behövs. Jag vill fortsätta hålla på med ovanstående, för det är min egentid. Utslaget per dag kanske det handlar om en halvtimme, max.

Försökte börja träna när han var ett halvår, men blev gravid med andra barnet precis då, och la av innan jag knappt hunnit börja.

Jag har förmodligen en väldigt lätt son, eftersom jag aldrig känt att jag inte skulle hinna med det. Pappan kommer hem vid 19-tiden på kvällen och då har jag lagat mat så hela familjen kan äta. Efter maten badar oftast sonens pappa honom, och lägger honom vid niotiden. Att hålla fint hemma med städ och tvätt etc, har jag inga problem med då jag ju är mammaledig. Hur gammal är din son?

Jag resonerar så att jag ser ut som jag gör, kirurgiska ingrepp av kosmetiska skäl är jag inte intresserad av. Men jag vill ändå hålla mig i form så gott jag kan. Har vänner som skiter i precis allt som har med utseendet att göra. Det är upp till dom, men jag vill inte höra desa gnäll om bilringar som aldrig försvinner när de inte lägger två strån i kors för att motverka det.

Det är absolut inte lika lätt att hinna motionera eller bry sig om sig själv nu när man har barn. Det blir lätt så att man inte orkar, man skiter i det och "tar det sen". För min del gäller det att ibland tvinga mig själv, trots att inte lusten till t.ex. motion finns där.
 
Senast ändrad:
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Nu är jag inte gravid, och har inte varit det. Men jag tycker ändå att det är sorgligt vilken syn vi har på våra kroppar. Att föda barn och amma är enormt viktigt och något att vara stolt över. Att man sedan ska "reparera" kroppen att se ut som att vi INTE gjort detta, är för mig obergripligt.

Jag skulle vara stolt över mina hängtuttar, om jag visste att jag hade närt liv med dem. Den som har åsikter om mina bröst kan dra åt :devil:, de är något att vara stolt över, oavsett form och storlek!

bah, nu fick jag säga det.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Sebbe är 9 mån nu, och extremt aktiv. Han klättrar, ramlar och slår sig, river gardiner, massakrerar sladdar och lampor och ja.. Jag kan fortsätta i all evighet. Det GÅR inte att göra saker utan honom, och han har väldigt sällan tålamod till att vänta snällt medan mamma duschar. Han var oändligt mycket lättare innan han blev ca 7 mån, då hade jag tid och ork att duscha varje dag, sminka mig som vanligt och så. Men nu.. Nej. Efter att han gått och lagt sig kl 23 så plockar jag undan saker som använts under dagen, viker tvätt, diskar, försöker få i mig mat, aktiverar hundarna mer ordentligt, dammsuger etc etc. Så runt kl 01-02 brukar jag hinna med en snabbdusch. Sen i säng och upp med Sebastian på morgonen igen och så fortsätter det..

Hans pappa är hemma väldigt lite för det mesta, därför har jag inte någon direkt avlastning på kvällarna heller. Och helgerna är han borta mer än i veckorna, speciellt nu på sommaren.

Men jag misströstar inte direkt. Sebbe kanske inte blir mindre aktiv, men han kommer ju att kunna sköta sig själv mer längre fram.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Många verkar sluta bry sig efter dom fått barn, men det kan jag förstå. Man ska ju både orka bry sig, och HINNA bry sig också.

För tillfället är jag glad om jag hinner duscha varannan dag :crazy: Så som jag alltid varit så har jag duschat varje dag, sminkat mig jämt, brytt mig om kläder osv.
Nu har jag konstant dreggel/kräk/intorkad smuts/annat på kläderna, håret ser fult ut, sminket kommer på någon gång i veckan bara osv. Jag har ca 2 timmar för mig själv varje kväll, efter kl 23 då Sebastian somnar, och då ska man hinna med allt annat också, som ett stort hus innebär :crazy:

Jag längtar efter den dagen då jag får tid och ork igen, att se ut som jag vill och brukar göra.
Och det inkluderar visserligen en bröstoperation i mitt fall, men även rena och snygga kläder, finare kropp (Fastare, mindre fett), smink och rent hår :p

:bow::bow::bow: Precis så känner jag också!
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

men alltså är inte du sjukskriven? Kan inte pappan vara lite mer hemma (föräldraledig) så du får någon timme för dig själv? Läter jättejobbigt att få ta egentid mitt i natten :eek:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Han är hemma så mycket som han kan, vilket i perioder är ganska mycket och i andra perioder i princip ingenting alls. Föräldraledigt kan han inte ta, men varför är inget jag skriver ut offentligt på Buke. Jag försöker pussla ihop det så gott som det går, och ibland så är det såhär jobbigt och ibland inte.. Som tur är, kanske ;)

Det blir mer tid när sommaren är över i alla fall, då han är hemma mer igen.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Tur att jag inte är ensam om att inte ha tid till att bry mig i alla fall :D
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Ja du... Det är två saker som hindrar mig från att inte göra en operation (som jag egentligen skulle vilja göra)
1. Ekonomin... Det är ju inte direkt billigt och skulle jag nu ha råd så skulle jag inte kuna lägga så mycket pengar på mig själv. Då hade jag hellre lagt det på min dotter/familj
2. Rädsla. Jag är livrädd för att förlora känseln! Alltså ush va hemskt att mista två av sina mest erogenazoner...

Nä jag försöker isätllet lära mig att stå ut med min kropp även om det är svårt.. :smirk:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Du verkar ha det förskräckligt jobbigt :eek:

Men jag kan inte tycka att just farten på barnet är någon skillnad mot hur jag har det, min son är liksom din precis överallt. Men skillnaden kanske är hur man fördelar sina dagar, vad man gör? Jag vet faktiskt inte.

Min dag börjar oftast mallan halv sju och halv åtta, beroende på när sonen vill gå upp. Sedan är vi hemma till framåt lunchtid. Då fixar vi här hemma med allt vad det innebär, planerar mat, städar, leker, är i trädgården, etc. Vid lunch brukar jag allt som oftast gå/åka ner på stan. Panta burkar, handla, hälsa på min mormor på servicehuset, träffa några vänner, mm. Efter det, åker jag ut till min häst (dock är hon på bete sedan två veckor tillbaka) hos mina föräldrar. De får träffa sitt barnbarn, vi pratar och fikar lite. Nu sedan ett par veckor tillbaka hänger jag där lite fler timmar under eftermiddagen, eftersom jag måste ta det lungt med tanke på blodtrycket under graviditeten. Åker hem framåt fyra-femtiden, leker med sonen, lagar mat och har den klar tills sambon kommer vid halv sju-sju-tiden på kvällen. Då vi äter, badar sonen och sedan lägger vi honom. Min egentid börjar nu vid nio, då sonen är lagd.

Jag försöker få sonen att delta i allt med hushållet, och göra allt plock, städ och annat som hör hushållet till, under hela dagen, så jag slipper lägga det på min "egentid". Sambon är så väldigt involverad i renoveringen av huset, samt traktorlagning plus att han ofta hjälper andra med bilar och datorer på kvällarna, det är faktiskt inte ofta vi ses eller ens pratar ordentligt med varandra förutom under måltiderna. Helgerna är likadana, ska vi göra någonting tillsammans måste det planeras långt innan, annars bokar han upp sig på båtiläggning/traktorrenovering/takomläggning etc. Tyvärr ingår aldrig sonen i hans planering vilket jag tycker är både hemskt men också förståeligt. Jag vet ju att han vill hinna så mycket som möjligt här hemma innan nästa kommer, eftersom han inser att han kommer få hjälpa till här så pass mycket mer då.

Är det helt omöjligt att få din son att lägga sig tidigare på kvällen? Såhär på sommaren har vi det också lite knepigt, det är så ljust vid nio och sonen vill inte alltid. Men han är nästan alltid i säng före tio i alla fall.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Ja du... Det är två saker som hindrar mig från att inte göra en operation (som jag egentligen skulle vilja göra)
1. Ekonomin... Det är ju inte direkt billigt och skulle jag nu ha råd så skulle jag inte kuna lägga så mycket pengar på mig själv. Då hade jag hellre lagt det på min dotter/familj
2. Rädsla. Jag är livrädd för att förlora känseln! Alltså ush va hemskt att mista två av sina mest erogenazoner...

Nä jag försöker isätllet lära mig att stå ut med min kropp även om det är svårt.. :smirk:

Jag tycker inte att det är så svårt att "stå ut" med kroppen, även om det finnes en del att önska i utformningen :angel:

Det gäller att bestämma sig, vill jag göra en operation längre fram? Jag har kommit fram till att jag inte vill det, alltså kommer jag inte göra det. Och det enda alternativet som kvarstår då, är att acceptera och helst också gilla läget. Och det gör jag.

Jag vill som du inte lägga den summan på något, dessutom är jag rädd att jag kommer få mersmak när man ser att man kan förändra en sak till det bättre med hjälp av pengar. Och jag gillar ju mig som jag är. Jag fungerar, varför då ändra på ett vinnande koncept? :D
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Mars? Du har väl knappt hunnit bli gravid?

Jag har alltid velat förstora mina bröst, tills nu, är i v.23 och brösten har vuxit från A - C (och om några dagar passar väl inte mina nyinköpta C-kupor heller) och blä vad jag tycker det ser ut som jag kommit direkt från någon slitz-fotografering eller nått och försöker se ut som Natascha Peyre :p

Dessutom tycker jag inga kläder sitter snyggt, killar glor direkt på brösten (där har jag märkt en stor skillnad!).

Nej, de där pengarna tänker jag göra nått annat kul för, köpa en ponny till barnet eller nått ;)
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

KL

Äsch, mina bröst ska då inte opereras, det är ingen mer än min sambo som ska se dem, och tycker han dem inte duger, när det till å med är han som har gjort dem så, så får han väl fara å flyga! :D
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Ja, för tillfället är det ganska så jobbigt. Men det går över igen! :)

Det här med sömnen är förhoppsningsvis en övergående period, för han hade perfekta rutiner på sänggående kl 20 tills för bara ett tag sen. Då hann jag med MYCKET mer, och var mer utvilad och således mer pigg och glad.

Som sagt, fram tills han blev 7 mån ungefär så fungerade det jättebra att ha honom med sig när jag städade/tvättade/lagade mat. Numera så leker han bara "själv" om jag sitter med, eller står precis i närheten. Men oftast så hänger han runt mina ben i desperata försök att komma upp, eller skriker för att jag inte har burit honom på hela 2 minuter.
Allt har typ tvärvänt, så det känns som om han går igenom någon utvecklingsfas nu faktiskt, och att det kommer att lugna sig igen. Nu vill han blir buren jämt, eller sitta i knäet och leka. Eller leka med mig på golvet. Går jag ifrån honom (Läs, går någon meter längs köksgolvet för att samla lite disk) blir han upprörd direkt och kryper efter, hänger i kläderna och gråter för att jag övergett honom. Så har han aldrig varit förut..

Som tur är så är hoppet det sista som lämnar människan ;)

Idag var en bra kväll, för efter en heldag ute med så mycket lek som han bara orkat med, så har han gått och lagt sig nu och sover gott. Så nu ska jag ta tag i all städning som halkat efter, och förbereda för mina gäster som kommer imorgon! Och sen ska jag förbereda dom på att fredag morgon är barnvakts-morgon ;)
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag vill minnas att min son hade en liknande period runt tio månader. Jag kunde inte lämna honom en minut, han belv hysteriskt ledsen och övergiven. Han åt dåligt och var så himla lättstött. Den perioden var den värsta jag varit med om, jag kunde inte göra någonting här hemma, kunde inte gå ut, ingenting passade honom. Det varade i kanske två veckor, sedan blev han sitt vanliga gosiga jag igen.

Jag levde också på hoppet, man ser alltid att det kan bli bättre, och man kan alltid förklara alla konstiga beteenden med att det är en utvecklingsfas :D
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Tråden skapades för ett år sen !!!

Egentligen vore det kul att höra vad TS tänker/känner nu när det fins en riktig bebis ! Om det fortfarande är viktigt med tuttarna..
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Precis, utvecklingsfaser är bra att ha ibland :D

Nej, men just för att allt ändrats så himla fort, så känns det faktiskt som en sådan. Han vill extremt mycket just nu, och försöker att lära sig gå dessutom. Så det verkar vara väldigt mycket som händer i hans kropp och hjärna för tillfället.
Jag känner dessutom igen det där med lättstött, äter dåligt och så sover han inte som vanligt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: netschjen
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 558
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
32 373
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 824
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp