Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Kan tillägga att på den kliniken jag gjorde mina hade dom åtta bröstoperatiner om dagen i snitt,det blir många!!
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Man kan liksom inte heller klämma sönder ett implantat:crazy:

Fast så sa inte personalen på mammografin. De sa att de inte klämde lika hårt så att implantatet inte skulle gå sönder.

Och Silverkedjan är röntgenläkare och säger också att det skulle gå att klämma sönder dem.

Säger det dig inget?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

*Delvis knapplån*

Jag har en kompis som jobbar med sånt här, dvs. plastikkirurgi och enligt henne kommer man snart slippa dessa implantat och istället använda kroppseget fett med färre komplikationer som konsekvens. Min fråga till Silverkedjan blir då: Är det okej enligt dig?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Hur i h-l-ete lyckades ngn klämma sönder ett implantat??

Hon bytte dem för att när hon gjorde dom för 20år sedan sa man att dom skulle bytas efter så många år!
Inget fel på dom alltså!!
Tycker hennes höll länge med tanke på att det var länge sedan hon gjorde dom, och dom var inte lika duktiga på den tiden!!
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

...stora amerikanska studier visar att 69 % av kvinnor med minst 18 år gamla bröstproteser har råkat ut för att en eller båda proteserna spruckit.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

*Delvis knapplån*

Jag har en kompis som jobbar med sånt här, dvs. plastikkirurgi och enligt henne kommer man snart slippa dessa implantat och istället använda kroppseget fett med färre komplikationer som konsekvens. Min fråga till Silverkedjan blir då: Är det okej enligt dig?

Det är lika kokobello att skära i en frisk kropp även om det är betydligt smartare att inte lämna kvar något o-kroppseget föremål.

Tyvärr stör ärrbildningen efter alla bröstoperationer cancerbedömningen. Många cancrar ser nämligen ut just precis som ärr på mammografin, det är så man hittar dem.

Oskuret är bäst !

Finns det inga andra skäl än fåfänga och sjuka ideal bakom en operation är operationen fel metod !


Men den rekonstruktiva kirurgin är ett bra sätt att bygga upp bröst igen på om man har förlorat ett genom tex en canceroperation.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Dessa kvinnor du möter, de med misslyckade bröst.
Delger de dig sina reflektioner och hur lyder dem?
Reflekterar de övht?

Jag har några bekanta som både reducerat och lagt till och fått diverse problem.
Trots smärtor, knutor, kapslar, känselbortfall och oförmåga att ligga på mage så säger de att brösten är värt visst lidande.

Då jag själv lider av konstant smärta pga nackskada så har jag mkt svårt att förlika mig med åsikten.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

. Många cancrar ser nämligen ut just precis som ärr på mammografin, det är så man hittar dem.

När de mammograferade mig prickade de först noggrant in mina födelsemärken på en bröstteckning. Detta var för att märkena kan tas för tumörer på röntgenbilderna.

Och eftersom jag är lite svartsynt till min läggning:angel: tänkte jag naturligtvis "men om jag får en tumör precis under ett födelsemärke då? Då är jag ju kokt:eek:"

Det är ju precis det du säger där. De ser nåt och konstaterar att Det är nog bara ärret efter operationen:smirk:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Eh ja det är därför man ska byta ut dom efter en viss tid!!
Vilken får man reda på av sin klinik...
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Till alla:

Alla människor äger rätten att göra som dom vill med sin kropp!!:)

Synd om dom som får komplikationer,ont,spruckna osv
Det var just därför jag tog en välkänd kirurg som kan sin sak!!
Har jättefina ärr och dom kunde inte blivit bättre!!
Tycker dock ej mkt unga tjejer ska göra det,man måste vara vuxen och verkligen veta vad man vill!!
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Antagligen är du en mamma i cirkus 40-45års åldern som gjort karriär innan barnafödandet du bor också antagligen ensam.
Du jobbar hemifrån och har mkt pengar på banken.
Jag är 46 år och mamma.
Jag lever sedan 7 år med en betydligt yngre man, bor alltså inte ensam..
Karriären gjorde jag mellan barnen.
Jag kör buss (=jobbar borta och med människor) nu efter karriären och har massor av pengar på banken.

Alltså men försök se det som så att om man tänker på andra så får man igen det själv sen!
Jag tänker på andra.
Därför så gillar jag inte plast-tuttar.

Tänk dig att din kusins barn blir cancersjuk och dom inte har en massa sparade pengar.
.......
Vissa hade inte haft råd att rädda sina anhöriga, dom cancersjuka barnen du pratade om skulle få det svårt...
Ingen gratis tandvård tom 19år heller:
Så kan vi få det om vården måste användas till att rätta till efter plast-tuttarnas komplikationer.
Jag gillar "fri" sjukvård och tandvård till alla under 19 år samt bra skolor till alla.
Men jag vill inte betala vården av plast-tuttarnas hämd med skattepengar.

Du måste ha 0 i IQ ?
Nej den är uppmätt som mycket hög.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Dom är inte lägst ner på den ekonomiska skalan men har det ändå j-kligt tufft.

Mina vänner och släktingar brukar vara ganska högt upp på den ekonomiska skalan.
Tack vare prioriteringar och hårt arbete.
De har tagit sig upp från ingenting av egen kraft.

Om man investerar "plast-tutte"-pengarna väl så kan man klättra på den ekonomiska skalan i stället för att ha stora tuttar.
Vilket är en prioritering som mina vänner brukar göra.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Dessa kvinnor du möter, de med misslyckade bröst.
Delger de dig sina reflektioner och hur lyder dem?
Reflekterar de övht?

Jag har några bekanta som både reducerat och lagt till och fått diverse problem.
Trots smärtor, knutor, kapslar, känselbortfall och oförmåga att ligga på mage så säger de att brösten är värt visst lidande.
.

Men vad ska de säga?

Har man tagit fan i båten får man ro honom i land.

Det är lite jobbigt att säga " jag var så himla korkad att jag gjorde det här "

Men jo, jag har träffat många som ångrat sig.

Och en del som tagit ut proteserna till slut.

Vilket är så lagom kul för då ser det ut tex så här :

picture3.jpg
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Prioriteringar??Som att jobba 2-3 jobb för att ens barn ska kunna gå på College??Du vet man kan ju inte både få kakan och äta den....

I hur många fall har man inte sett att barnen på tex Oscarsgalan vill tacka sina föräldrar eller sin mamma för att dom/hon jobbat 2 jobb för att sitt barn ska lyckas...
I hur många fall tror du att den mamman gjort det förgäves?
Kul med en utsliten mamma/föräldrar:crazy:

Eller du kanske tycker att man inte borde skaffa barn?Eller kanske bara ett??
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

:crazy:Är detta en ung människa??Jag har sett kvinnor när jag jobbade inom hemvården som ej gjort tuttarna och ändå sett ut sådär...

Får du lägga ut bilden här??Antar att du får det,tycker du att dom brösten är fula/snygga?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Du ser bara vilka pengar som folk får.
Inte varifrån de kommer.
Visst är det Amerikanska systemet orättvist.
Men det är mycket kostnadseffektivt.

Så med litet bidrag på det där så skulle det bli riktigt bra.
Och det finns billiga College som alla har råd med.
De betalas av State Money.
Men de anses inte fina nog och ratas därför ofta av de som kan betala för sig.

Medan vårt system är oerhört dyrt och ineffektivt.
Där så skall alla ha men ingen vet riktigt varifrån pengarna skall komma.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Bröstbilden kommer från den här sidan: http://www.fda.gov/cdrh/breastimplants/


I övrigt så vill jag bara säga att jag har inga inplantat, har strl. 80 C, har ammat 3 barn och har fått :love: för min klyfta här på buke ifjol i nyckelbestråden :o

Visst är de lite mjukare och inte lika fasta som tidigare, men jag är nöjd med mina bröst i alla fall.

Jag ser dock inte ner på de som opererar sina bröst för att få en storlek öht. Deras liv, deras val.

Jag tycker att man bör respektera individens rätt att bestämma över sin egen kropp...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: netschjen
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 558
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
32 373
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 824
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp