Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Alla blir vi ju olika när vi har fått barn, men ja resonerar så att om de inte duger till ngn annan så stick!!:)Men visst, mår man riktigt dåligt av de så ok!!!Men fundera länge o väl innan...
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Så det kostar inget att hjälpa en rökare tror du??
Kan sedan tillägga att det är väldigt många som röker:crazy:

Gillar du att se andra människor lida??
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Hörrnini!

Det är rätt många inlägg som ligger på gränsen till radering, något mer så...
Inga fler personangrepp eller ens hintar åt personangreppshållet för då ryker tråden!


/moderatorn
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

KL

Det kan väl hända att operera brösten inte är så jättesmart,men även smarta människor gör ju ibland mer eller mindre korkade grejer.
Sedan tycker jag det är taskigt att skriva ner allt hemskt som kan hända gång på gång på ett sådant här forum. Här kan vem som helst läsa, och man har ingen aning om vilken ångest det kan skapa.
Det är så tabu ändå med inplantat så ångesten kanske måste härbärgeras hos någon som inte klarar av det.
Jag tror att försvara sina implantat med näbbar och klor är bara ett ångestförsvar eftersom de flesta torde kunna räkna ut att det finns risker med det.Även de opererade.
Kom med råd istället för hur man ska agera om man är opererad och det ska bli så bra som möjligt.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Ja sådana råd skulle vara välkomnade!!Fast ännu sålänge funkar dom finemang!!:bow:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag tror nog att du ser den uppenbara slutsatsen i ditt inlägg där: om det nu är så ångestladdat med implantat är det bättre att inte operera sig.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Det är lika kokobello att skära i en frisk kropp även om det är betydligt smartare att inte lämna kvar något o-kroppseget föremål.


Finns det inga andra skäl än fåfänga och sjuka ideal bakom en operation är operationen fel metod !

Här känner jag att jag måste lägga mig i också.

Jag är en frisk person med en "frisk" kropp. Ja, om man bortser från vad två graviditeter gjort med den - jag ser ut som ett hängbukssvin med mkt löst skinn runt midjan (vilken midja förresten?) och utstående mage p.g.a förslappade magmuskler. Mina bröst hänger vid knävecken (nästan ;) ) , det ena är mkt större än det andra p.g.a mina båda barns förkärlek till vänster tutte. De är dessutom strl E/F och jag får förbaskat ont i ryggen av dem. Magen hindrar mig från att ha något annat än typ joggingbrallor eller dyl. för annars får jag skav.
Dessutom är det väldigt otrevligt att svettas under magen/brösten....

Jag kommer att operera mig, antagligen redan i höst. Bukplastik samt bröstförminskning/lyft. Detta för MIN skull. Min sambo tycker jag är fin som jag är och kallar mig kroppsfixerad.

Nå, är jag dum i huvudet som vill/kommer att operera mig?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

För mig som lägger vikt vid yta så har jag full förståelse.

Jag ser upp till de som kan trivas och uppskatta sin kropp what so ever.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Så det kostar inget att hjälpa en rökare tror du??
Hur menar du nu?
Rökaren bör sluta att röka.
Just för att kosta mindre och lida mindre.

Gillar du att se andra människor lida??
Nej, det är det som jag INTE gör,
Därför så tycker jag att de bör låta bli att röka, dricka och sätt in plast-tuttar.
Dessa saker skapar nämligen lidande på sikt.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag ser upp till de som kan trivas och uppskatta sin kropp what so ever.

För min del så är det kanske inte "what so ever".
Men jag har i alla fall inte gjort något konstgjort med den.
Och uppskattar den, det gör jag.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag tror nog att du ser den uppenbara slutsatsen i ditt inlägg där: om det nu är så ångestladdat med implantat är det bättre att inte operera sig.

Det är inte så lätt att tänka efter före alla gånger. Det tror jag du vet.
Har man valet kvar är det såklart lättare att låta bli.
Men för 20 år sedan på Sophiahemmet var detta totalt ofarligt, silkikon var naturligt och fanns redan i kroppen, läcka eller gå sönder kunde de inte och snarare så hade patienterna bättre skydd mot bröstcancer osv osv.
Ta hand om dessa patienter nu när man vet mer istället för att skrämma ihjäl dem. Det är ju inte heller så jäkla lönsamt för samhället.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Men man vill ju inte ha flera.
Så för att få stopp på eländet så måste man ju skrämmas.
Precis som man gör för att både få folk att sluta att röka och att låta bli att börja.

Om sanningen är skrämmande så är den ju det.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag tycker fortfarande det är fel väg att gå.
Ni vet inte vilka som läser här och framförallt hur de läser.
De som är i stånd att operrea sig tror hursomhelst på sin läkare mest, eftersom de har digra material och finfin stistik på sina patienter;)

Den vägen är bättre att gå, att ge ut ett obligatoriskt material tex om hur det kan gå som speglar verkligheten bättre.

Er info är ju vinklad åt andra hållet. jag har haft mina i 21 år och det har varit helt problemfritt även med amning etc.

Men jag vill veta mer om mammografin.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Det finns rökare som rökt i 21 år och varit problemfria med det också.
Men som ändå har ångrat sig efter 40 år då de får KOL.
Frågan är ju inte hur det är för dig nu - utan hur det blir sedan.
Åren mellan 40-70 är ju också trevliga att ha och vara frisk på.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Det lät som om du beskrev mig.... hehe hängtuttar och massa hud runt om magen! "kul" att höra att det finns fler som råkar ut för samma och även ska göra op!
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Det finns rökare som rökt i 21 år och varit problemfria med det också.
Men som ändå har ångrat sig efter 40 år då de får KOL.
Frågan är ju inte hur det är för dig nu - utan hur det blir sedan.
Åren mellan 40-70 är ju också trevliga att ha och vara frisk på.

Jamen där kom det ju igen.
Jag fattar inte vad syftet är faktiskt. Knappast att hjälpa dem som gjort ett tokigt val iallafall.
Snarare att stjälpa dem.
Sanslöst. Det trodde jag INTE om dig iallafall.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag fattar inte vad syftet är faktiskt. Knappast att hjälpa dem som gjort ett tokigt val iallafall.
Snarare att stjälpa dem.
Sanslöst. Det trodde jag INTE om dig iallafall.

Det där förstår jag inte vad du menar med.
På vilket vis stjälper man människor med sanningen?
Sanningen är ju något som man faktiskt måste leva med.

Alkohol är farligt.
Rökning är farligt.
Och plast-tuttar är farligt.

Syftet är att få de som ännu inte har stoppat in plast-tuttar i kroppen att avstå från det.
De som redan har gjort det tokiga valet får ju stå för det.
De kanske skall ta ut sina plast-tuttar innan de får problem och vara glada för de 20 fina år som de har fått.
Liksom rökare kanske skall sluta att röka för att slippa KOL.

"Don't push your luck" liksom
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Det lät som om du beskrev mig.... hehe hängtuttar och massa hud runt om magen! "kul" att höra att det finns fler som råkar ut för samma och även ska göra op!

Ja, jag är "bara" 27 år och vill helst inte behöva sola i vassen och gå runt i adidasbrallor resten av livet....

Ska du bekosta op själv eller har du gått via landstinget?
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Men alltså FannyN, ska man låta bli att yttra sina åsikter om bröstoperationer bara för att nån som opererat kan uppleva det jobbigt? Det är helt orimligt.

För varje inlägg du skriver förstärker du bara bilden av bröstopererade som svaga, osäkra människor som andra måste linda in i bomull. Och jag blir än mer övertygad om att det inte är bra en redan svag person att "fixa" brösten så att de stämmer med (en onaturlig) idealbild. I stället för att acceptera att nästan alla bröst faktiskt är normala till form och storlek - normalvariationen är ju jättestor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: netschjen
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 558
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
32 373
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 824
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp