Fiskvegetarian

Sv: Fiskvegitarian

"Jag äter fågel, fisk och veg, men inte däggdjur."

Så brukar jag säga/skriva när det gäller kostfrågor till konferenser och annat. Oftast går det bra. Även de som inte vet huruvida lamm är däggdjur eller inte, inser att eftersom det inte är fågel eller fisk och heller inte veg så vill nog inte den här kvinnan ha lamm.

Skriver jag bara att jag inte äter däggdjur så kan det bli långdragna diskussioner om vad ett däggdjur är. Och om det skulle heta nåt speciellt så skulle jag nog vara helt rökt om jag använde den termen, för folk vet sällan vad namnen för olika varianter på kostval betyder (som t ex pescatorian eller ovo-lakto-vegetarian).
 
Sv: Fiskvegitarian

Den här tråden fick mig att tänka på en tjej jag träffade på ett ridläger när jag var där och hjälpte till... Hon påstod sig vara vegetarian, men hon åt köttbullar och korv. Kökspersonalen var något frågande och fick sedan förklaringen att "det heter faktiskt köttbullsvegetarian!". Tjejen såg riiiiktigt dryg ut när hon sa det, precis som att vi andra var dumma i huvudet som inte visste det. :D
 
Sv: Fiskvegetarian

Den vegetarian som inte vill äta kött pga att hen inte vill döda djur, ska veta att många av äggen som säljs i butikerna är befruktade. Löpe däremot kan framställas på konstgjord väg.
 
Sv: Fiskvegetarian

Den vegetarian som inte vill äta kött pga att hen inte vill döda djur, ska veta att många av äggen som säljs i butikerna är befruktade. Löpe däremot kan framställas på konstgjord väg.

Endast "äkta" löpe får kallas löpe i innehållsförteckningen, alternativen kallas "ystenzym".
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 635
Senast: Takire
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 737
Senast: Krålus
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 477
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp