Fiskvegetarian

landsbygdsbo

Trådstartare
Vad är det?
Hörde en dam på radion förklara att hon var just en sådan.

Skulle jag därmed kunna kalla mig kött-vegetarian?

Jag äter ju kött till grönsakerna;)
 
Sv: Fiskvegitarian

Så har en bekant till mig gjort under de senaste tjugofem åren. Hon säger sig vara vegetarian, men äter fisk och vilt kött. (Hon började äta vilt i samband med att hennes man började jaga.)
 
Sv: Fiskvegitarian

Jag känner också flera som säger att de är "vegetarianer som äter fisk och skaldjur" fast egentligen är de ju inga vegetarianer, snarare pescetarianer.
 
Sv: Fiskvegitarian

Vad är det?
Hörde en dam på radion förklara att hon var just en sådan.

Skulle jag därmed kunna kalla mig kött-vegetarian?

Jag äter ju kött till grönsakerna;)

Och jag har en avlägsen bekant som identifierar sig som vegetarian och vräker i sig kött, inklusive snor från andras tallrikar på restaurang ("måste bara smaka lite, det ser ju så gott ut" :meh: )... Det enda man kan vara säker på är att det finns gott om knepigt folk.
 
Sv: Fiskvegitarian

Jag känner en vegetarian som äter fisk och kalkon. Hur hon får ihop det vet jag inte..
 
Sv: Fiskvegitarian

Humor :D!

Finns folk till allt.

Apropå vegetarisk, jag brukar beställa ovegetarisk pizza men utan kött. En bekant brukar beställa vegetarisk pizza men lägger till kött.
 
Sv: Fiskvegitarian

*lånad knapp*

Om man är "fiskvegetarian" heter det egentligen marinvegeratian, då äter man fisk o skaldjur.

Jag är Marin/ovo-vegetarian, alltså jag äter fisk/skaldjur och dricker mjölk, äter ost o ägg, äter inget kött från djur med 2 eller 4 ben :)

Äter man nån form av 2/4bensdjurskött kan jag tycka att man inte kan kalla sig veg faktiskt, men det är min åsikt :p
 
Sv: Fiskvegitarian

Kl. Jag äter fisk och kyckling. Kallar mig själv fejkvegetarian:) Jag tycker helt enkelt att kött är äckligt och är inte ute efter att få kalla mig vegetarian.
 
Sv: Fiskvegitarian

*lånad knapp*

Om man är "fiskvegetarian" heter det egentligen marinvegeratian, då äter man fisk o skaldjur.

Jag är Marin/ovo-vegetarian, alltså jag äter fisk/skaldjur och dricker mjölk, äter ost o ägg, äter inget kött från djur med 2 eller 4 ben :)

Äter man nån form av 2/4bensdjurskött kan jag tycka att man inte kan kalla sig veg faktiskt, men det är min åsikt :p

Ost? Du räknar inte löpe till att äta 4-benta djur?
Vad gäller folks åsikt så fattar jag inte att man kan kalla sig veg om man äter marina djur heller... Vad har antalet ben med saken att göra, och varför är det specifikt två och fyra ben som ska undvikas (fisken har noll och räkan har... massor, tex)? Kan du förklara det för mig?
(Jag inser att jag kanske låter onödigt konfronterande, men jag får inte till det mjukare i text. Du får lita på att jag inte menar det aggressivt ändå, OK?)
 
Sv: Fiskvegitarian

Du kan inte kalla dig vegetarian när du äter djur, oavsett om det är marina eller landlevande, i mina ögon är det hyckleri att blanda in vegetarianism oavsett antalet ben.
 
Sv: Fiskvegitarian

Du kan inte kalla dig vegetarian när du äter djur, oavsett om det är marina eller landlevande, i mina ögon är det hyckleri att blanda in vegetarianism oavsett antalet ben.

Håller med.

Enda gången det i mina ögon är ok att kalla sig vegetarian är när man inte äter kött. Alltså alla varelser har lika rätt att leva om man är vegetarian. Går inte att välja att vissa är mindre värda = går att äta.

Ägg och mjölkprodukter är helt ok för mig att en vegetarian äter eftersom det inte är att döda något djur för att få mat.
 
Sv: Fiskvegitarian

Absolut, men i sammanhanget hade jag kanske väntat mig att man skulle specificera det i så fall. :)

Det kanske inte är självklart för alla, men om någon säger att allt kött från 2/4-benta djur går bort, då förutsätter jag att det gäller löpe också. Sen kanske inte mald mage är "kött" i den bemärkelsen, men då är vi väl nere på petitesser?

Jag skulle iaf inte våga servera mat med ost gjord på löpe efter ovan nämnda beskrivning på vad personen äter.
 
Senast ändrad:
Sv: Fiskvegitarian

Det kanske inte är självklart för alla, men om någon säger att allt kött från 2/4-benta djur går bort, då förutsätter jag att det gäller löpe också. Sen kanske inte mald mage är "kött" i den bemärkelsen, men då är vi väl nere på petitesser?

Jag skulle iaf inte våga servera mat med ost gjord på löpe efter ovan nämnda beskrivning på vad personen äter.

OK. Men då vi båda tolkat det så motsatt vore det ju verkligen intressant att få höra hur Jempan menade det... :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 635
Senast: Takire
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 737
Senast: Krålus
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 477
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp