Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, tvärtom är mitt intryck. Åtminstone i Sverige verkar det vara en synnerligen stolt yrkesgrupp.
Het obegripligt från min horisont.
Beroende på fångstmetoder, så får de arter du frågar om grönt ljus hos WWF. Googla så hittar du deras guide för 2014 om du är intresserad.
Ok. Känner att jag verkligen borde uppdatera mig lite i den här frågan. Följer tråden och ser om jag kan lära mig något
Om man jämför odlad lax med "odlad gris" , alltså vanligt griskött (svenskt). Vad är då värst för planeten?
Det är väldigt fel på många vis, dels är det odlad lax som är uppfödd på vegetabilier(=bra) och fiskmjöl(=dåligt) men sen åker skiten till Asien och portionsförpackas där innan den kommer tillbaka till de svenska nötterna som köper det. Typ Scans svenska bacon åker till Polen och packas innan det säljs i svenska butiker.kl
Är det helt fel att köpa de där laxfileerna som brukar säljas i 4 pack?
Typ Scans svenska bacon åker till Polen och packas innan det säljs i svenska butiker.
Jag är nogran med att köpa svenskt kött å kyckling men började fundera häromveckan. Fisk vad ska man köpa där egentligen?