Firmakeppni

Sv: Firmakeppni

Om du menar på fors så är det inte föränn på lördag! :)

Marijaa: Menar du att det förr var gratis att ställa upp foirmakeppni även om man som privatperson inte själv hade fixat någon sponsor? På fors är det ju i alla fall så att man som ryttare kan ha en privat sponsor som då betalar anmälningsavgiften+ lite till och får då stå som sponsor för den personen. Men för att man ska kunna få vara med även om man inte hittar någon sponsor så kan man isåfall betala. (Däremot är det ju så att det är de flesta som betalar, men möjligheten till att ha sponsor finns ;) )

Från början var ju firmakeppni en tävling, just som ni säger, som företag sponsrade, men nu för tiden finns det tävlingar som kallas firmakeppni men där man ändå få betala en startavgift....

Just det marijaa, det är ju det som är vitsen. Det SKA inte vara startavgift utan det är sponsring av företag som SKA betala starten. Och det kan ju inte vara så svårt att övertyga lokala handlaren eller släkting att sponsra med en hundralapp. Arrangerande klubb kan ju också hjälpa till vilket de också gör, de som förstått vad Firmakeppni innebär. Det borde inte få vara tillåtet att kalla det firmakeppni när man det inte är företagssponsrat. Någon från Island som kan bekräfta eller förneka påståendet......

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

Hmm ja det vi kallar firmakeppni här är hos de flesta ryttarföreningar en liten lättsam tillställning med det primära syftet att samla ihop lite pengar till föreningen och ha lite kul på samma gång. det går i allmänhet till så att några duktiga eldsjälar inom föreningen ringer runt till företag och samlar sponsorer och så får de tävlande en "sponsor" tilldelad sig, jag har aldrig varit med om att ngn har skaffat sponsor själv eller fått välja sponsor. det brukar inte vara några riktiga regler heller...

Mist skrev:
Hmm ja det vi kallar firmakeppni här är hos de flesta ryttarföreningar en liten lättsam tillställning med det primära syftet att samla ihop lite pengar till föreningen och ha lite kul på samma gång. det går i allmänhet till så att några duktiga eldsjälar inom föreningen ringer runt till företag och samlar sponsorer och så får de tävlande en "sponsor" tilldelad sig, jag har aldrig varit med om att ngn har skaffat sponsor själv eller fått välja sponsor. det brukar inte vara några riktiga regler heller...
(jag antar att du snackar island nu...)
så var det ju här också innan, men människorna bakom tävlingarna har väl tröttnat på att ragga sponsorer, de ska ju göra en hel del för att få ihop en tävling - även om det "bara" är en FK...

I helsingborg tex (isl.hästens dag) får man betala en startavgift men ändå är man sponsrad av ett företag.... :cool:

Jag är medlem i Ófeigur och när det var struligt med sponsorer till förra keppnin hade vi så att man kunde sponsra på plats, 100 för företag och 50 för privatperson och det tror jag föll rätt väl ut, eller vad säger ni andra ofeigurianer... :D (jag minns bara att jag sponsrade i alla fall...:cool: )

Sprettur skrev:
Maria-->
Ett firmakeppni som borde ha förbjudit galoppen var ju valborg förra året.. jag höll på att få hjärtklappning....

/Emma

Det gick väl inte så lugnt till på Elinehof heller vad jag minns :cool: :D :eek:
Där borde man kanske förbjudit galoppen för vuxna också ;-)

tack för kalendern förresten :D :o

marijaa skrev:
Det gick väl inte så lugnt till på Elinehof heller vad jag minns :cool: :D :eek:
Där borde man kanske förbjudit galoppen för vuxna också ;-)

tack för kalendern förresten :D :o

Sant.. man kanske skulle hoppa över galoppen i barn och gubb & gum.... :rofl:

Ja den kalendern var inte helt fel!! :d

/Emma

Du och michis var superfina!! Hästarna också såklart :p

Alltså jag har typ ingen koll på vad jag fick för placering. Jag vet att Michis och jag stod bredvid varandra på prisutdelningen iaf! Haha. Tror vi kom 7a och 8a men jag ska inte svära på det :p

Bilder, ja... har bara två miffo-bilder på mig, men en fin på Michis ;)
Det blir ju inget bra att fota i ridhus, men den på Michis blev OK.

Michis och Ási:
michisochasi.jpg

Jag och Kurt:
Liiite söt ;)
miffo.jpg

Min syster ska förstås fota när jag sitter upp HAHA smiiidigt det ser ut!
haha.jpg

Övriga resultat har jag heller ingen större koll på förutom att Maila & Flipi vann mellanklass ungdom och Vignir & Berserkur vann elitklassen.

Heja aset friskt humör ;) haha

Hrm, Jamila Berg red Toti från Gategården och vann mellanklass vuxen.
Caspar Hagert/Aegir vann lättklass ungdom.
Maila Teose och Flipi vann som sagt mellanklass ungdom.
Viggi och Berserkur vann elit, Johanna/Solfari kom 2a, Malin Wikander/Fursti 3a, Ylva/Vepja 4a, Ann-Marie Röst/Viglundur 5a och nån på Valiant kom 6a.
vet inte vem som vann lättklass vuxen.

Det var väl typ det :P

ååå- gu va kul med bilder så snabbt!!!
Jag red för första gången så här inför folk, det va så kul!!!!
Många fina hästar!

Hehe :) Sorry att dom blev så dåliga bara :p Ingen mer som tagit bilder? :)

Superkul att träffa dig också, Mósi!! Ursäkta att jag verkade helt förvirrad när du kom fram haha! Men gick det bra för dig, du red inte din egen häst va?

Tog du ingen närbild på kurts bak så man kan se glittret bättre? :angel:

Filippan- Jo jag har vänner som tagit bilder så det kommer nog fler!

Jo jag tror det gick bra... jag va lite rörig i huvudet så jag kunde inte bestämma mig för vilken gångart jag skulle rida och när, så jag hattade ganska mycket fram och tillbaka, men för att vara första gången så kändes det jättekul!!!

Nej jag red inte min häst, Mosi har fått en spark på griffelbenet så han står hemma i sjukhage. Jag skulle aldrig kunnat ha med honom där ändå, han är alldelles för stressig och hetsig, jag skulle inte haft en chans att hålla honom...
Kufl ärverkligen jätte fin!
Vi ses säkert igen! /Jenny

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
289
Tjatter Jag tänkte testa göra lyckokakor med saffran eller pepparkakssmak att ta med till julfirandet i år. Men, vad sjutton kan jag skriva i...
Svar
13
· Visningar
445
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka