Firmakeppni

Sv: Firmakeppni

Jepp! Bara att klä på. Däremot skall man nog inte klä ut sig i "företagskläder" om amn inte är sponsrad av det företaget.

/Malin

Ja ska också rida Myrkva och blir nog inte sponsrad av nån men ska självklart klä ut mig :devil: Vikken klass ska ni som är med rida?

lätt klass ungdom! vilka ska vara med i elitklassen någon som vet?:banana:

Nej, det är en enskild klass! Med bara elitryttare ;)

Fast det är väl bara i lätt klass ungdom (är dte inte vuxen också?) man inte får rida galopp? SJälv har jag ridit i mellanklassen i några år och vi har alltid kunnat rida alla gångarter. :)

Jaja, själv ska jag vara med på min pappas häst i år. Kan ju bli intressant.... :D

I alla ungdomsklasser ombads ryttarna att inte rida galopp förra året.

Elit-klassen är en skild klass för sig med egen final.

/Malin

Jag vill så gärna vara med på Firmakeppnin, men ska vara med på en annan tävling. Maskeradtölt :D

bara 5 dagar kvar nu hehe räknar ner :p ska ni klä ut er eller hästen? eller liknande....:angel:

Hehe precis ;) Jag och Kurt ska vara väldigt silverglittriga :D :angel:

Hehe, jag jobbar på förmiddagen så medryttaren har fått förtroendet att göra iordning hästen i stallet innan de åker dit, hon hon snackade om att sätta massa glitter i manen osv, får se vad pållen tycker om det... :D

för min del blir det glitter ;) längtar, inte många dagar kvar nu ;D

Freyr skrev:
poängterar:
Det är på Fors Firmakeppni som ungdomarna inte fått galoppera de senaste åren pga av olycksrisken. På andra Firmakeppnitävlingarfår man säkert galoppera.
Att visa flera gångarter är tillåtet men inget måste.

/Malin

Det är säkert upp till varje tävlingsarrangör att bestömma om ungdomarna får galoppera eller inte, tror det blir vanligare att de inte får det, har varit på två där galopp var förbjudet. Den ena höll på att spåra ur innan de gick in och reglerade....

Från början var ju firmakeppni en tävling, just som ni säger, som företag sponsrade, men nu för tiden finns det tävlingar som kallas firmakeppni men där man ändå få betala en startavgift....:mad:

marijaa skrev:
Det är säkert upp till varje tävlingsarrangör att bestömma om ungdomarna får galoppera eller inte, tror det blir vanligare att de inte får det, har varit på två där galopp var förbjudet. Den ena höll på att spåra ur innan de gick in och reglerade....

Maria-->
Ett firmakeppni som borde ha förbjudit galoppen var ju valborg förra året.. jag höll på att få hjärtklappning....

/Emma

Hur gick det för alla er som tävlade i helgen förresten??

/Emma

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
289
Tjatter Jag tänkte testa göra lyckokakor med saffran eller pepparkakssmak att ta med till julfirandet i år. Men, vad sjutton kan jag skriva i...
Svar
13
· Visningar
445
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka