Firmakeppni

Sv: Firmakeppni

I Firmakeppni rider man den gångart hästen är bäst på och visar hästen från sin bästa sida. Man blir bedömd endast på långsidorna. Man får byta gångart hur många gånger man vill.
Den häst "domarna helst vill ta med sig hem" vinner.
Helst skall man vara sponsrad av ett företag (firma), men på många Firmakeppnitävlingar går det att delta även utan sponsring.

/Malin

Det är väl en fördel om man visar fler gångarter än en? Bara undrar.

Jag ska tävla firmakeppni på Fors den 19 nov! :banana: Som förra året ;) Kommer du vara där/tävla då, Malin?

Det skall inte vara en fördel eller nackdel att visa flera gångarter. Utan bara att visa hästen där den är som bäst. Ungdomarena har inte fått visa galopp på Fors Firmakeppni då de ridare så många tillsammans och vi har haft episoder med skenande hästear och ungdomar som trillat av. Och i skritt är det ju sällan hästn ser direkt flashig ut och hur många hästar slappnar av i skritt när 15 andra hästar töltar och travar runt i full fart?
Så då är det ju tölt och trav kvar att välja på och det kan man ju växla mellan, men om hästen är flottare i trav än i tölt (eller vice versa) varför tölta (elelr trava) då?

Jag är assistent på veterinärbesiktningen och domarsekreterare på Fors Firmakeppni. Tindra är avställd.

/Malin

Aha okej, bra att veta! Undrar hur jag ska göra med Kurt då *hmm* Växlar nog lite tror jag :p

Okidoki! Då ses vi :)

..........kul tävling..................

Senast ändrad av en moderator:

ska med va me på firmakeppni på fors :p med en häst som jag lånar av en på vårt stall :) håller ju på att rida in min nya tävlingshäst :d

/jodd

Kul!
Vad heter hästen? Så man vet vilken av alla som är Buke-ryttare? ;)

/Malin

han heter Kári han är svart och har en jättestjärn hehe ni lär känna igen honom :d

/jodd

vet du hur det är förästen att glittra ut hästen lite? även fast man inte är sponsrad :confused:

/jodd

Det är okm att klä ut sig och "glittra" hästen hur mycket man vil även om man inte är sponsrad!

/Malin

Vad kul att det är fler härifrån som ska dit! Vad heter ni och hästarna? Jag heter iaf Filippa och min häst heter Kufl.
Är inte sponsrad...

Det var nåt nytt för mig trots att jag har en isis..

Aldrig hört talas om.. :)

KUL!

Heter Josefin och min häst Kári :)
är inte heller sponsrad...

det låter jättskoj...så man får alltså inte galoppera länge? min häst är bäst i galoppen typ...och hm...tölten men det varierar mellan tölt och trav vilket som e bäst...lr skritten e ju bra den me haha va svårt kan man ändra mellan fler gångarter alltså hur många olika?

poängterar:
Det är på Fors Firmakeppni som ungdomarna inte fått galoppera de senaste åren pga av olycksrisken. På andra Firmakeppnitävlingarfår man säkert galoppera.
Att visa flera gångarter är tillåtet men inget måste.

/Malin

Ja jag ska också va med! Jag heter Jenny och har fått låna en Geisli!
Jag skulle igentligen va med på min Mosi men han står och läker ett brytet griffelben! Och eftersom jag hade utmanat min kompis som jag tycker är lite feg kunde jag ju inte ställa in så jag fick låna Geisli! Kul kul...

Jag ska vara med på lilla aset ;)

Mitt namn är då Michis och pålles namn är Ási...

så man får alltså klä ut sig även om man inte är sponsrad ?

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
289
Tjatter Jag tänkte testa göra lyckokakor med saffran eller pepparkakssmak att ta med till julfirandet i år. Men, vad sjutton kan jag skriva i...
Svar
13
· Visningar
445
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka