Sv: FireFox?

Vi har både IE och Firefox, så det är bara att välja. Tycker Firefox är mycket enklare, fast vissa hemsidor som är gjorda för IE funkar inte i Firefox av förståeliga skäl :p
Därför bra att ha båda :)

japp! jag har båda nu :)
tror också de kan vara lite smart faktiskt =)

Har FF på kontoret pga nödvändighet; en sida som behövs där som inte fungerar ordentligt i IE. Föredrar lugnt IE annars. (De som pratar om att FF skulle vara säkrare och bättre vet helt enkelt inte vad de pratar om.)

Jag har Firefox och jag hatar Explorer. Firefox är mycket bättre och säkrare, byter aldrig webläsare :love:

(De som pratar om att FF skulle vara säkrare och bättre vet helt enkelt inte vad de pratar om.)

Utveckla gärna! Så vitt jag vet är hackarna fortfarande mest förtjusta i IE... Jag har läst att FF har fler och allvarligare säkerhetshål, men så länge ingen utnyttjar dem.... :angel:

Senast ändrad:

Utveckla gärna! Så vitt jag vet är hackarna fortfarande mest förtjusta i IE... Jag har läst att FF har fler och allvarligare säkerhetshål, men så länge ingen utnyttjar dem.... :angel:
Så länge ingen utnyttjar dem är det som att lämna dörren hemma öppen därför att det statistiskt sett skulle vara färre tjuvar i det området relativt staden en bit bort. Och glöm inte att FF bara blir mer och mer populärt, vilket drar till sig mer malware.

Att jag säger att FF inte är säkrare betyder inte att jag menar att IE är säkrare; båda systemen är i praktiken helt säkra, så länge användaren vet vad han/hon sysslar med. (Dum^H^H^H Okunniga användare är den absolut största anledningen till spridning av maskar och annat oknytt.)

Jovisst är det så - inget system är säkrare än användaren...

Men i nuläget är det fortfarande mindre risk att råka ut för tråkigheter med firefox (och ännu mindre med typ opera) än med IE om man är en dum/okunnig/stressad användare, eftersom fjortishackarna fortfarande är mest inne på att förstöra för M$/IE. Tidsfråga - javisst, men det är ändå så läget är just nu.

Liknande trådar

Fordon Igår bokade jag uppkörning för b96, efter att ha kört hästsläp ett par ggr i veckan sen jag tog körkort för nästan 15 år sedan kändes...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 437
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
625
Senast: lil-sis
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 765
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka