Shenzi

Trådstartare
ja, ni som har FireFox istället för Explorer, vad tycker ni om det? jag har hört att det ska vara enklare och bättre, funderar på att skaffa det men vet inte om jag törs :p så ge mig erfarenheter, både bra och dåliga! =)

Sv: FireFox?

Jag älskar Firefox! Det är säkrare än IE och enkelt att använda. Dessutom finns det en massa roliga och bra funktioner. Man kan ändra teman på hela webläsaren (det finns en massa söta att välja bland), popups blockeras, man kan göra texten större på de sidor man är inne på, istället för att ha flera fönster öppna nere i aktivitetsfältet kan man använda sig av flikar (vilket iofs även IE tagit fram i den senaste versionen) och det finns många plugins man kan installera. Ett jag använder mig mycket av är Adblock då jag med en enkel knapptryckning kan ta bort irriterande reklam på de sidor jag är inne på. O.s.v.

Det enda negativa jag kan komma på med Firefox är att alla hemsidor ännu inte är anpassade för Firefox. Men det brukar inte vara några större problem det handlar om, och när jag dyker på en sida som bara fungerar i IE är det ju bara för mig att öppna upp IE istället. Det ena behöver liksom inte utesluta det andra, utan IE finns fortfarande kvar.

Jag har både och på min dator men jag använder mest IE,
men ibland när det tjorvar med att kolla länkar och sånt
så brukar jag köra med FireFox, det fungerar mkt. bra :)

Har testat firefox men tyckte inte om det. Hittade inte så man kunde ha favoriterna på sidan som man har i IE, och det där med flikarna tyckte jag inte om.
Upplevde också att vissa sidor gick segare med FF.

Never again IE.

(Tyvärr är den dock nödvändig för vissa sidor.)

Ja har firefox, skit bra!! :idea:
Funkar hela tiden grymt bra, medans IE inte funkar speciellt bra! :p

Men ni som har Firefox...nu är det så att min syrras Sambo var här och uppdaterade datan, och fixa iårdning datan, men nu står allt i firefox på engelska...någon som vet hur man ändrar tillbaka till Svenska? :angel:

(Har för mig ja hade de på Svenska innan i alla fall, om ja inte minns helt fel :o )

eller jag som av någon anledning gått vidare med ett annat ff gränssnitt flock.
ogilalr ie faktiskt, men tyvärr nödvändigt på mindre utvecklade sidor, tyvärr ägda av stora banker...

ogilalr ie faktiskt, men tyvärr nödvändigt på mindre utvecklade sidor, tyvärr ägda av stora banker...

Och även många andra stora företag (samt övriga sidor)!

Jag surfar med Firefox och älskar flikarna! IEs version är långt ifrån lika bra.

www.spyber.com är kul och avslöjar lite om vad man kan få reda på om personer som surfar med IE ;)

extremt mycket bättre.

kan lätt ta bort all störande reklam och blockera popups. dessutom känner jag mig tryggare, måhända flask trygghet men det är ändå så man drar på munnen när man kommer hem till vänner och ser alla virus och skit de har i sina burkar pga IE.

Jo, när fler börjar använda FF hittar man säkert massor av sätt att sprida skit med det också...

Kom förresten på ett till fördel med FF - att man kan öppna alla bokmärken i en mapp samtidigt samt att man kan uppdatera alla flikar man har uppe genom ett klick.

Senast ändrad:

Jag kör FF trots att det äter betydligt mycket mer minne och är ganska belastande när man har många FF-fönster öppna. Flikar skulle jag inte klara mig utan (men nu för tiden har ju även IE flikar)...

Nackdelen med FF är att en del element på nätet fortfarande kodar hemsidor som om IE var den enda browsern i världen... :crazy:

Om man inte är riktigt nöjd med FF men ändå vill ha lite högre säkerhet och fler finessmöjligheter än i IE rekommenderar jag man man provar Opera. Jag gillar Opera starkt, men det är fortfarande dåligt med stöd när man ska logga in på internetbanken, beställa biljetter och liknande per default. Men det går ju att ta sig runt... :) Men FF är fortfarande mer "kompatibelt" med det som finns på internet än Opera, och IE mest "kompatibelt"...

Tack för alla svar! det verkar ju som om det till största delen är bra med FF, man kanske ska ta o testa iaf =)

jag är också nöjd med ff.
På jobbet slet jag med ie! Rätt som det var hängde den sig och stängde ned vad det nu var man höll på med (stött på problem...) .
Har webmail på jobbet, så det var minst sagt irriterande.
Jag fick ett spel, och fick jobbdatorn upplåst så jag kunde hämta ff.
Nu har den inte låst sig på 2 månader och jag är en mycket bättre anställd!
mvh

Bara bra erfarenheter av Firefox. Har Explorer också vilket jag nästan aldrig använder. Där svämmar över av reklam och skit vilket jag slipper på Firefox.

Jag älskar Firefox' enkla installationsförlopp. Klicka - klart. Den gör allt själv. :D

nu har jag FF och hittils är jag mkt nöjd! för att inte tala om såld direkt :D

tack för alla svar =)

Har också övergett IE. Och numera kan man kolla på Yahoo! Music i FF, I love it! Och alla addons som gör att man får det att funka precis som man vill :love: ! :p

Vi har både IE och Firefox, så det är bara att välja. Tycker Firefox är mycket enklare, fast vissa hemsidor som är gjorda för IE funkar inte i Firefox av förståeliga skäl :p
Därför bra att ha båda :)

Liknande trådar

Fordon Igår bokade jag uppkörning för b96, efter att ha kört hästsläp ett par ggr i veckan sen jag tog körkort för nästan 15 år sedan kändes...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 437
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
625
Senast: lil-sis
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 765
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka