R

Real_Life

Jag har försökt leta här men inte hittat något...

Kan någon förklara lite snabbt om man måste ha FIPO när man tävlar (för visst heter väl den där lilla "boken" med regler så?) Om man måste det, hur får man då tag på en och vad kostar den?

Sv: Fipo?

Hej!
FIPO är inget man behöver för att få tävla men det är en bra hjälp då alla regler finns med och därför också svar på många frågor som kan uppkomma. Vet tyvärr inte priset, men du kan beställa ett FIPO häfte från SIF, adress står på http://www.icelandichorse.se under sport och sedan under tävlingsreglemente.

MVH Sanna

Okej, tack :)
Låter som nåt jag skulle ha stor nytta av eftersom jag får en ny fundering om tävlingar i princip varje dag (av modellen får man ha det, får man göra det, hur rider man den grenen...) :D

Du kanb ärven läsa och/eller skriva ut FIPO på englska från www.feif.org (klicka på Sport i överkanten och sedan på FIPO i underkanten)!

/Malin

Ja FIPO är den lilla boken med regler... man måste inte ha en sådan om man inte ska tävla så mycket.. det är mest bara att fråga någon som kan reglerna hur du ska göra.. tävlar man mycket så lär man ha en sådan liten gul bok.. Det kommer en ny upplaga som ska tryckas i år.. Och du beställer den via SIF:s kansli..kostar mellan 75-100 kronor, tänka på att få den nya upplagan då den gamla inte har rätt regler när det gäller utrustning såsom bett mm. ! Lycka till!

Det kan också vara värt att köpa det för att se hur man kan vinna extra poäng, och lära sig vad domarna kollar på.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
597
Senast: Mli
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
4 899
Senast: doppler
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
427
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur