Finsklapphund *bildtrÅd*

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Mandh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 843
Sv: Finsklapphund *bildtrÅd*

Vi ska ha en Hane då själv har en. det är inte aktuellt just NU! Men om ca 1 år när jag har bestämt mig för vilket gymnasium och så det blir. Men ska börja ringa runt till lite uppfödare och prata lite.

Tycker det verkar vara hel mysiga hundar och hade gärna kommit hemdragandes med en idag :p

Du har PM föresten ;)

Jaaa det är underbara hundar :) hoppas du hittar de du söker hihi :D

Håller med, vi har just haft vår lånetjej i en månad. Hon är så lugn och mysig inne och är nöjd bara hon får vara med. Ursnäll med barnen och vill gärna bli kelad med. Skäller bara när hon blir väldigt uppspelt, som när man tar fram kopplet eller när hon bjuder upp till lek. Pigg och vaken hund ute, full fart i de små benen. Ett tips är att satsa på inkallning från valpstadiet så det sitter sen. Freja kan vara svår att få in när hon är lös för hon har inte lärt sig det från början. Men det har blivit bättre än det var när vi fick henne.

Piggborste till pälsen var ingen dum idé, tack för den! Mycket päls har de ju, ulltussarna!

Måste bara dela med mig - Freja kommer nu som ett skott när jag visslar och funkar att ha lös i skogen - STOLT!!! Hon springer bara några meter ifrån mig nu mot tidigare race på 10-15 min ur synhåll. Lösningen satt i att släppa lös och nonchalera, inte kalla in med hit (som hon uppenbart förknippar med obehag vilket gav motsatt effekt)utan lära in att när jag visslar och hon kommer blir det lönsamt. Belöning med frolic men inte ta fast. Voila - det funkar helt plötsligt och jag har en glad hund som får bättre utlopp för sin enorma energi. Kan gå på svamp/bärplockning utan att ens behöva ta fram kopplet nu och Freja älskar det. Ingen jaktinstinkt i henne heller så hon bryr sig inte om ev djur. Behöver jag säga att vovven dyrkar mig efter att ha fått så mycket frihet???

ååh grattiis :D det låter jätte bra ,, min stack oxå i början pga osäkerhet .. men de har vi oxå övat på ... lös hund = lycklig hund iallfall min :laugh:

*kl*

vill oxå vara med och visa min lilla tös.

n725293044_571283

jag ser inte:cry: finns det en länk?? vill väldigt gärna se :laugh:

*kl*

Ni som har finsk lapphund - vad tror ni; kan man ha denna typ av hund även nedåt i Sverige (bor i Uppsala själv)? Det verkar ju vara en hund som ffa är framtagen för nordligare breddgrader?

Jaa, det tror jag!! Jag bor 3 mil utanför göteborg.. fast ja har iförsig tillgång till skog, sjöar, stall med mera,, men han funkar jätte bra i staden med , på tåg , bussar , sitta utan för själv och sånt =)
Han stressar inte upp sig för mycket folk och sånt
om det var de du tänkte på??

Dels sådant, men även att det väl är lite varmare lite oftare i södra delarna av Sverige än i norr? Funderar på hur det går med den typen av päls.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 691
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 287
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Var nyss ute och red på min lille kille, solen skiner, hästen är jättepigg och det gröna gärdet som vi brukar galoppera på ligger...
2
Svar
35
· Visningar
4 340
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 984
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31
  • Klippa hund