Finsklapphund *bildtrÅd*

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Mandh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 843
M

Mandh

Någon här på Bukefalos som har finsklapphund?? Kan ni inte ladda upp lite bilder

Här är min kille Daim iallfall :laugh:

22206253.jpg

i stallet , han tycker om & ligga i boxen

22206254.jpg

Balto & Daim .. Balto är död nu, var tvungen att avlivas efter sjukdom :(

22206251.jpg

Daim på bryggan

22206252.jpg

Daim på gärdet

22206256.jpg

:D

Sv: Finsklapphund *bildtrÅd*

vad lustigt - vår springer spaniel kallas Dajm och så har vi precis fått låna en finsk lapphund ett tag...

Lappen kallas Freja och vovvarna är så här söta ihop:
picture.aspx

picture.aspx

Har inte så många bilder uppladdade ännu, kommer kanske fler vad det lider...

Glömde en bild på honom som ja gärna ville ladda upp, hehe sorry

22207011.jpg

vad lustigt - vår springer spaniel kallas Dajm och så har vi precis fått låna en finsk lapphund ett tag...

Lappen kallas Freja och vovvarna är så här söta ihop:
picture.aspx

haha gud va söta, jag känner en som har en sån ljus lapphund med.. sååå fina :love: eran dajm var oxå väldigt söt .. drömde att ja hade en sån hund ungefär i natt

Då var det nog den här tråden ditt undermedvetna grunnade på :D.

Vad härligt intensiv blick din Daim har, hur gammal är han?
Freja ser mest ut som "Tyck om mig, snälla!" varierat med "Kom igen, ska det hända nåt snart, eller?" i ögonen. Hon är jättegosig men lite understimulerad så tanken är att vi ska ut o busa massor. Men så började hon löpa när vi precis fått henne och då gick hon inte att ha lös alls så vi tränar det som går i flexikoppel. Typ inkallning är ju bra om de kan :angel: Leta frolicar i högt gräs eller försvunna småhussar i bushen är f.n. favvosysslor...

:rofl: haha jaa det måste vara så!!

Han är 4 år i augusti :)
Han är jätte trevlig, ibland lite för trevlig
vi har övat mycket på självförtoendet, mycket bättre nu
förut sprang han & gömde sig så fort de kom fram kameror, hundborste, klippa klorna, men med tålamod och en bra inställning har han blivit en lagom undergiven hund :D

oj glömde fråga.. hur länge ska ni ha henne? :) och varför har ni lånat hem henne? :D

Vi är "avlastningsfamilj" ett tag, ska ev ha en av hennes kommande valpar sen. Jättego hund men ganska skällig och med superenergi. Springern rusar med första 3 minutrarna, sen ger han upp. Och han är ändå bara 4, hon är 2 år...

ååh va roligt :D hoppas vi får se lite bilder på valpen... även om det dröjer ett tag haha .. men den som lever får se :)

Ja, det är lååång väntan. Hon löpte precis men då var hon inte höftledsröntgad så vi får vänta till nästa omgång. Vill ha en tikvalp.
Nya bilder på Freja har jag lyckats knäppa iaf:
picture.aspx
picture.aspx
picture.aspx

aaw söt :love:
ja har en ny bild på daimen med :D
får se om de går å ta från bilddagboken

70325_1217067787.jpg

wiie det gick .. här är ett par bilder på oss

21320_1216761826.jpg

93168_1216761830.jpg

45425_1216762037.jpg

Eftersom att våran nästa hund mest troligt blir en finsk lapphund får ni mer än gärna berätta för mig lite om temprament och så ;) Har försökt söka på google men tycker inte jg fått upp så mycket intressant fakta.

Är det tuffa hundar? Det är inte vanligt med aggresiva hundar i rasen? mot både människor och andra hundar?

Pälsvård?

ooh grattis :D
jag har haft två stycken, båda är/ har varit underbara..
mycket lättlärda hundar!! Lagom storlek att ha med

min ena blev aggresiv när han blev sjuk ( inte mot mig )
han kunnde knappt gå, så de va bara att åka och ta bort honom :(
men annars var han inte det!!

annars har de inte varit några problem.. vissa säger ju att dom är skälliga men daim är helt tyst, även om det kommer någon på dörren eller så.. han skäller bara när jag kommer eller vid lek :D

pälsvård ... haha jaa dom har mycket päls.. häromdagen borstade jag daim med en piggborste hahah och fick ihop en hel matkasse ;)
men ja tycker inte de är så jobbigt om man borstar ofta

Finns det några sjukdommar som ofta dyker upp på finsk lapphund?
Och hur ofta borstar du din hund? Och varför tycker du om finska lapphunden så mycket?

Själv har jag fastnat för deras temperament, glada självständiga hundar som varken är elaka eller springer fram till vilken person som helst. Har norrbottenspets nu och trivs med att dom är lite mera självständiga och inte allt för förarveka.;)

de värsta inom sjukdom som ja har varit med om var ju när våran ena fick problem med höfterna.. de va då vi fick ta bort han .. annars har de la bara varit nån feber så aldrig nått allvarligt..

ja du.. hur ofta borstar ja han, håller la inte räkningen.. men ett par gånger i veckan... mer när han fäller.. men ja borstar mest för att få bort all päls.. ja upplever inte så mycket tovor å sånt.

Ja gillar dom för deras temprament ja!! Jag har alltid älskat spetsar och det är en lagom hund.. ingen husky precis som man måste aktivera på det sättet :) Lagom storlek på dom med, är lite trött nu så kan inte tänka så bra haha men ja kommer säkert på mer ... dom är ju otroligt söta med :love: haha

vill ni skaffa en hane eller hona??? :) lite nyfiken bara

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 691
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 287
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Var nyss ute och red på min lille kille, solen skiner, hästen är jättepigg och det gröna gärdet som vi brukar galoppera på ligger...
2
Svar
35
· Visningar
4 340
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 984
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025
  • Retrievertråden