Lillefrun
Trådstartare
Skickar pm4 olika personligheter
Skalman hane 5,5 år. Född hos mig och min skugga. Arbetssam, knasig, manisk på leksaker, men älskar använda skallen. Kör lite nosework för husbehov och utvecklade det till att leta svamp. Han fick lära sig svart trumpetsvamp och i år utvecklade han det själv (men frågan till mig) till trattkantarell och rödgul trumpetsvamp kan dock vara lite tramsig och tjatig om leksak i tid och otid. Mjuk i sinnet och förarvek och gillar inte hårda tag eller bufflighet vare sig från folk eller hundar. Noga med regler i flocken. Far till några kullar trevliga ungar.
Petra tik snart 3 år. Delägs med uppfödaren. Totalt annorlunda. Förarvek, vek med hundarna hemma, otroligt snäll, knähund, gosig, född till världens bästa nanny och morsa. Tar hand om alla valpar oavsett egna eller andras och skyddar om nån är hårdhänt. Inte speciellt förig alls, men lyssnar ändå och älskar kamplek. Lär sig det hon vill, men ingen direkt träningshund. Kör dock lite uppletande med leksaker, kottar mm med henne. Polare med....
Elda tik om är 1,5 år. Född här och systerson till Skalman. Total bitch med ett självförtroende högt över hennes ålder. Inte ett dugg förarvek, men däremot förig och vill vara till lags.....med en släng av stor egen vilja. Väldigt mycket hund. Enda hon har helt respekt för är just Skalman som är hennes idol (ej besvarat haha). Förig, otroligt snabb och kvick, vill vara till lags men även rätt bestämd med vissa saker. En katt-hund som kan luras vilja gosa med folk, när hon egentligen bara vill slappa i knät på alla men inte vill bli klappad. Älskar alla mäniskor oavsett liten, stor, bufflig mm. Suverän med barn.Hårdhänt tös med rejäl kraft i bettet (många blodbad under uppväxten då hon greppade fel vid kamplek - pjuh haha) om man leker upp henne ordentligt. Reagerar skarpt mot saker och gärna högljutt, men smart som tusan. Min unga knäppa pärla.
London hane, inte tänkt komma hit då jag redan hade valp då men kunde inte motstå då han helt plötsligt blev till salu igen och jag fick chansen. Linjer som är obesläktade med mina och som extra grädde på moset en brun hane (jag förlorade min äldre bruna tik för ett år sedan). Rejält krallig kille. Grov och stora muskler, i jämförelse med Skalman som är mer sportig i kroppen. Detta hejdar dock inte London som är en mycket rörlig kille. Förhoppningsvis blivande avelshane. Skalmans raka motsats. Go och glad kexchoklad och inte ett dugg noga med någonting. Finns inte så mycket allvarligt i honom än Alltid glad, nyfiken, busig, och en kul prick. Enkel i mycket, vilket är skönt för mig då Skalman och till viss del Elda kräver mycket mer. Skönt med variation