Finns här ingen mer än jag som betäckt med Rubinrot??

lisahjelmgren

Trådstartare
Har ingen av er betäckt med Rubinrot?!? Han är ju så fiiiiiiin! Har betäckt mitt halvblod med honom och väntar på nedkomst nu i mars. Spännande!

Vi hade funderingar på honom, men tyvärr så har han lång rygg och rakt kors, vilket vårat tilltänkte sto även har.
:(Vi ville ha en läcker dressyrhingst på henne, men tyvärr så kan det inte bli han, så vi får leta vidare.

Vet inte hur erat sto ser ut ju men jag har sällan skådat en häst som bär upp sig så bra med sina bakben som Rubinrot. Mitt sto har lång rygg, men inte rakt kors. Det är svårt det där med att matcha rätt. Jag tänkte länge och väl innan jag slog till. Fast när jag såg honom live så försvann all tvivel! Hoppas du hittar rätt hingst. :idea:

Jag tycker också att Rubinrot är superläcker, men har valt bort honom pga hans exteriör, som tyvärr lämnar mycket övrigt att önska.
Dessutom har det ju varit problem med hans fertilitet.
Ska bli spännande att se hans avkommor dock...

Min sista hbl uppfödning (såld) Anart - Vleuten xx är dräktig med 'R', stoet är isabell så det ska bli mkt spännande att se fölet :)

Just nu kommer jag inte ihåg när det skall ske!?

Rubinrot-Master! Sicken stam, vilket underbart psyke ditt föl kommer att ha! Tror jag i alla fall... Har du träffat Rubinrot någon gång? Han har ett fantastiskt temperament. Och vilken ridbarhet sen. Vi får hoppas att han präglar sina avkommor med sina positiva sidor. :bow:

Vi väntar ett i maj, Rubinroth- Sack. Det ska bli spännande.

Mvh Hanna

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 344
Senast: Eva S
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Sytråden del 4
  • Vad läser du just nu?