Finns det utställningshönor med stamtavla?

Ramona

Trådstartare
Ja, som rubriken säger: Finns det utställningshönor med stamtavla?

Det finns ju stamtavlor på alla typer av gnagare, men finns det till fåglar, främst hönor då.

Sv: Finns det utställningshönor med stamtavla?

Nej, inga stamtavlor.
Det kan finnas de uppfödare som har en mindre besättning som för nöjes skull håller koll på föräldrar mm men det är inget som redovisas som för andra djurslag.

Finns en i Veberöd/Löberöd (Skåne) som håller koll på sina hönor flera kullar tillbaka. Ställer ut och bokför.
Där kommer alla mina höns ifrån. Kör 10mil enkelresa varje gång. Värt!

Ja, som rubriken säger: Finns det utställningshönor med stamtavla?

Det finns ju stamtavlor på alla typer av gnagare, men finns det till fåglar, främst hönor då.

Nej, jag har inget sånt, utan jag håller bara koll på vart dom kommer ifrån så att dom är obesläktade. Och om jag inte blivit helt senil så ska utställnigsdjur vara ringmärkta. Det är lite fix med det.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 746
Senast: Gunnar
·
Lantbruksdjur Hej, nån som har gjort en egen vattenbehållare till ffa höns, med samma idé som den på bilden att man kan fylla på vatten uppifrån? Med...
Svar
7
· Visningar
585
Senast: Snövit
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: Lingon
·
  • Omröstning Omröstning
Samhälle Ja vad säger ni? Finns det liv i rymden? Och om det nu finns det. Vad för liv?
2 3
Svar
56
· Visningar
3 397
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV