Halvstrumpan
Trådstartare
Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit några ridtravare under åren (både fd travare och de som aldrig gått i trav) men alla har varit av den hetare sorten, nervösa, stressiga och bockiga/stegriga men jag kanske bara har haft otur. Detta gäller bara för ridning men däremot har de varit en dröm i hanteringen och ofta stått som ljus i stallgången.
Ni som känner till lugnare ridtravare, vilka linjer har de då kommit från? Finns det skillnader mellan franska, amerikanska och svenska linjer mer generellt? Upplever ni skillnad på ston och valacker? Berätta gärna mer om era erfarenheter. Obs att detta är ingen tråd för kritik utan jag vill bara veta mer om denna fascinerande hästras.
Ni som känner till lugnare ridtravare, vilka linjer har de då kommit från? Finns det skillnader mellan franska, amerikanska och svenska linjer mer generellt? Upplever ni skillnad på ston och valacker? Berätta gärna mer om era erfarenheter. Obs att detta är ingen tråd för kritik utan jag vill bara veta mer om denna fascinerande hästras.