Finns det några med Grand Danois här?

B

BenizakuraBen

Hejsan!
Är helt ny här och tänkte skriva min första tråd och se hur det funkar :)
Finns det några med Grand Danois här? Vilken ålder, färg osv? Lägg gärna in en bild :)

Själv har jag nu min alldeles första Gd, en gul kille på snart 10 månader. Han är en riktig tonåring! Tills i skrivande stund så har han varit helt underbar och aldrig haft några rackartyg för sig. Nu börjar han börja testa mitt tålamod litegrann, hehe.
Men han är en helt underbar hund som älskar människor, hundar och andra djur. Han är lugn inne men en riktigt busunge ute, väldigt modig och följsam, lättlärd och stabil.

Slänger in en bild på honom


Ha det bra allihopa, Mvh Johanna och Ben
 
Sv: Finns det några med Grand Danois här?

Jag har en tik som blir fyra i februari, blå med vita fläckar på tassarna. Ska lägga upp bild senare!

Använder henne som gårdsvakt och ett trevligt sällskap på ridturerna!:D
 
Sv: Finns det några med Grand Danois här?

Åh, att äga en blå Grandis är min dröm :D Men älskar min pojke lika mycket fast han är gul, vi passar så bra ihop :)
Lägg GÄRNA in bild :laugh:

Vad roligt, jag har min som sällskaps hund också men tränar på hobby nivå allt som vi tycker är roligt och givande.

Mvh Johanna och Ben
 
Sv: Finns det några med Grand Danois här?

Trevliga hundar är dom. Jag har 2 st!
 
Sv: Finns det några med Grand Danois här?

Jag har en svart grandishane på 5 år, världens skönaste kille!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
2 081
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 370
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa hej! Jag har ett problem med min Grand Danois, som ni förstår är han en riktigt stor hund och väger nästan dubbelt så mycket som mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 304
Hundavel & Ras Hej Har ägt 3 Grand danois, en blev bara 6 mån pga medfört njurfel. Den andra blev hela 10 år vilket är ovanligt för rasen, snitt...
Svar
16
· Visningar
2 418
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp