Finns det några här som har enbart de fria kanalerna

Ja jag menar det, bara antenn låter lite klent :D
åå jag har varit en sån där bortskämd typ med bara en sladd i lägenheten och tillgång till massor av kanaler i flera år :p och inte tänkte jag på marknätet när jag flyttade ut på vischan igen utan skaffade bara en antenn :idea: som sist (många år sen) och ja det funkade ju den här gången med :laugh:
*teknik ska inte till att förstås, den ska bara fungera* :angel:

Det är ju tur att buke finns så man vet vad man har för prylar hemma :D

Hur många kanaler har du? :)
Jag har inga kanaler just nu, jag köpte mig en smart tv och sade upp Canal digital via parab. Jag har heller ingen box eller antenn. Nu kör jag netflix och play när jag kollar. Tyvärr har jag fastnat i Orange is the new black men det är en annan historia..
Ironiskt är bara att sedan exet flyttade ur och tog med sig tv-licensen har jag missat att anmäla tv-innehav eftersom jag knappt kollar själv.
Elgiganten har upplysningsplikt så nu när jag inte har någon TV längre måste jag betala licens :banana:

...på TV?
Man ska ju bara behöva en digitalbox till dem, inget abonnemang.
Undrar om folk i allmänhet vet om det..?

Hur många kanaler har du? :)

Jag har bara dom fria kanalerna med inbyggd box i tvn. Har ettan tvåan kunskapskanalen barnkanalen (?) fyran och sexan!

Gratiskanalerna känns ju som ett lite överdrivet uttryck för någonting jag ganska sällan ser men betalar några tusen i TV avgift för per år + sannolikt en kanal eller två som man betalar genom att se reklam. (numera betalar jag glatt iom att vi har barn som ser Svt play. Tidigare surt när vi bara använde TVn som monitor för ngt TVspel)

Men jo vi har väl de kanaler som kommer ur väggen om man sticker in en sladd i TVn, sannolikt, vår TV blev pga lite krångel bara inkopplad mot datorn och kör på play vid julkalendern. Exakt vilka kanaler vet jag inte ettan och tvåan och ngt mer kanske. Men nu, ett halvår senare, har vi ny TV som sannolikt kopplas in i väggen så snart vet jag!

Har nu ingen tv men är uppvuxen med bara svt kanaler (vilka jag inte ser som avgiftsfria) och sedan kom 4 och efter det 6 i utbudet.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
482
Senast: Svartkatt
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 357
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 752
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar