Finns det några här som har enbart de fria kanalerna

Rosett

Trådstartare
...på TV?
Man ska ju bara behöva en digitalbox till dem, inget abonnemang.
Undrar om folk i allmänhet vet om det..?

Hur många kanaler har du? :)

Jag har ettan, tvåan, fyran och sexan. Klarar mig gott med det och kör netflix om det är något jag saknar

Bara skogs-TV. Kollar inte så mycket så det finns inget riktigt behov av en hel drös med kanaler.

Senast ändrad:
...på TV?

En hel del (Boxer). Å andra sidan inget obegränsat bredband så nåt Play, Netflix eller sånt är omöjligt. Betydligt billigare att titta på sånt som redan sänds i luften.

Har väldigt många kanaler... Ändå zappar man o hittar inget att se på ;) har mest nytta av alla sportkanaler och barnkanaler.

Varför skulle folk inte veta hur det ligger till? :confused: Det är ju inte en evighet sedan det fria marknätet släcktes.

Mina föräldrar hade skogs-TV tills för ett år tillbaka. Eftersom Viasat hade rättigheterna till OS så införskaffades satellit-TV (från Canal Digital).

Själv så har jag ett stort utbud. I vardagsrummet Canal Digitals största paket inklusive CMores samtliga kanaler och i sovrummet ett analogt kanalpaket med ca 15 kanaler. Det tillhandahålls av villaföreningen.

Ettan, tvåan, fyran, sexan, kunskapskanalen och barnteve. Precis lagom! Netflix finns i teven och vi har datorerna till annat som vi vill se. Men det räcker fint med de kanalerna på teven :)

Vi har ettan, tvåan, fyran, och barnkanalen tror jag, dvs endast gratiskanalerna. Det är endast barnen som använder teven och kollar på barnkanalen, vill jag och maken se något kollar vi på play eller netflix på datorn. Jag kollar på teve ca en gång om året och det är idag, dvs Kalle kl 15.

Vi har ettan, tvåan, kunskapskanalen och fyran helt gratis UTAN digitalbox. Jag har aldrig ägt en digitalbox, det har gått så bra ändå eftersom jag bott i flerfamiljshus med ComHem indraget, och de har nästan alltid dessa kanaler (eller fler, tidigare hade jag även trean och sexan) gratis som man kommer åt med bara antennsladd. Man kan se på ComHems sida om det finns gratis kanaler där man bor, och i så fall vilka.

Jag har en boxer med Telias grundpaket men har den inte inkopplad utan tv ses via antennsladd. Ettan, tvåan, fyran, sexan, Barnkanalen och Kunskapskanalen. Kollar jag via boxern tappar jag sexan...

Jag tittar på tv nån gång i månaden kanske, känner inte direkt att jag saknar något i kanalutbudet.

...på TV?

För några år sen hade jag bara gratiskanalerna, SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, TV4 och TV6. Klarade det utmärkt eftersom jag nästan bara kolla på TV4.
Flyttade till hästgård i ett halvår = hade ingen TV, kändes väldigt tomt!
Flyttade in hos mannen och hade det vanliga standardutbudet med även TV3, Kanal5 med flera. Sen köpte vi hus och flyttade. Krångel med antenn på taket för att kunna få det hela att fungera gjorde att vi var utan TV i 20 månader. Nu har vi dragit in fiber i huset och haft TV i 6 dagar och vi har Viasat och HELA paketet (320 kanaler, herreguuud! och ViaPlay osv) men jag nöjer mig fortfarande med nästan uteslutande TV4! ^^ (har tittat på nyheterna och Emmerdale via play under tiden).

Jag bor på landet och har bara gratiskanalerna dvs 1246 och sen kunskapskanalen och nån barnkanal.
UTAN boxer. Räcker med bara antenn, men jag saknar verkligen större utbud på tv:n.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
482
Senast: Svartkatt
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 357
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 752
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar