Finns det något samband?

turbofling

Trådstartare
Idag har jag en vecka kvar till bf och börjar såklart bli otålig och vilja att bebisen ska komma snart. Funderar på när det kommer bli, även om det såklart är omöjligt att veta.

Har läst på några ställen att man kan titta lite på sin egen mamma och mormor, tydligen skulle det kunna vara ärftligt om man föder på förre bf, på bf eller efter. Hur har det varit för er, har ni sett något samband med när ni fått ert/era barn och när er mamma fått sina/sitt barn?

Senast ändrad:
Sv: Finns det något samband?

Jag vägrade komma ut så min mamma fick sättas igång.
Även min syster var sen.

Min bebis vägrar också komma ut så jag ska sättas igång på måndag...

Mormor fick sina barn 6, 4 och 2 veckor före BF (har jag för mig).
Jag är född frygt två veckor innan BF, min bror 2 veckor efter.
Sebastian är född v. 41+1 så för mig stämde det inte särskilt bra...

Min förlossning och mammas liknar inte varandra på en fläck. Däremot gick både jag och syrran över ca 2 veckor och vi hade både lättsamma och snabba förlossningar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 929
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 605
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 193
Småbarn Jag har tänkt att det inte behövs, att hon är för liten för att kunna förstå och att det är bäst om hon bara får flyta med. Såklart med...
Svar
10
· Visningar
1 906
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur