Finns det någon chans för mig att skaffa hund?

L

LinneaAntonsson

Hej.
Undrar till alla er som redan har hund. Jag skulle så innerligt gärna vilja ha en egen hund.

Till min fråga.
Jag undrar om det finns någon som hellst möjlighet för mig att skaffa hund.
Jag bor på landet har 30 minuters bilfärd till arbetet och arbetar 8 timmar varje dag + 1 timmes lunch.

Det innebär att jag minst varje dag är iväg 10 timmar hemifrån utan att kunna komma hem. Klarar en hund så lång tid själv?
Att ta med hund till arbetet är inte att tänka på då jag arbetar i affär. Vad tror ni?

Sv: Finns det någon chans för mig att skaffa hund?

Nej en hund klarar inte så lång tid själv. Du har ingen i närheten som kan hjälpa dig att gå ut med hunden på dagen när du är borta? Eller kanske lämna hunden hos en dagmatte, eller om du har t ex någon av dina föräldrar hemma dagtid eller något?

tyvärr bor jag själv på landet. Dagmatte kanske kan vara ett alternativ. Är det någon som vet vad det brukar kosta. Det borde ju finnas någon i stan som har ett hunddagis eller något kanske (vet inget på rak) arm, men det kanske kan undersökas, men det får inte vara förtyrt!

Ja precis, kanske finns det någon t ex pensionär som vill ha lite sällskap om dagarna, eller någon annan som är hemma om dagarna av annan anledning och vill ha sällskap. Det går ju att annonsera t ex på blocket eller i den lokala tidningen. Det behöver inte bli alls dyrt.
Hunddagis kostar väl kanske lite mera, men har ingen aning om hur mkt. Tycker att detta kan vara en bra lösning för hunden på dagen. Så kan ni umgås så fort du kommer hem från jobbet.

Hunddagis i Gävle kostar 2000 kr, Göteborg 2500 kr. Löptikar får stanna hemma. Kanske smart att du väljer en liten och lättfostradhundras som du lättare kan hitta någon som är villig att passa. Ha också en b-plan om denna någon blir sjuk eller helt enkelt backar ur...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 616
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 166
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 089
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 373
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka