finns det islandshästar på nya zeeland

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare nipa
  • Startdatum Startdatum
N

nipa

jag ska på semester till nya zeeland och har hört att det även finns isnalndshästar där. Skulle ju vara jättekul att se hur de har hållningen där.
Hur de klarar klimatet osv.
någon som har erfarenhet?

Vet inget om islandshästar på Nya Zeeland, men jag vet att det finns på Mallorca, uppe i bergen. De klarar det utmärkt!

Jag var på Nya Zeeland för fem år sedan, men kan tyvärr inte minnas att jag hörde talas om några islandshästar. :(

Däremot hade de en massa andra sorts hästar, bl a förvildade som i en dels ögon sågs som villebråd.

Jag var och red en hel dag på den stora ön som ligger utanför Auckland vars namn jag just nu inte kan komma ihåg, men de hade inte heller islandshästar.

Just nu vet jag inte om det finns, men jag ska fråga min Nya Zeeländska kompis, om hon går in på internet i kväll. Hon borde veta det :)

Finns det!? Vad häftigt! :idea: Jag har visat Emma, min internet-kompis massa bilder på mina fjordhästar, och hon är så kär :love: Vet du var de finns mer exakt? Hon är säkert väldigt intresserad av att veta :)

Nej jag vet inte riktigt, tror att det är på någon "nöjespark" eller handikappträning, jag vet att dom jobbar någonstans i alla fall. Tror att jag hittade dom på en länk genom fjordhästsidan, eller om jag "träffade" dom när jag var medlem på en amerikansk fjord-mailgrupp.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
499
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 807
Senast: ildiko
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka