Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Finns det distansutbildning till ridlärare eller ridinstruktör?
Något som vet om det finns eller gått utbildning till ridlärare eller instruktör på distans?Hade gärna velat lära ut ridning men svårt med egen gård , jobb o småbarnsmamma att gå en "vanlig" utbildning !
Jag tror det är lika svårt att lära sig att lära ut som att lära sig rida på distans! Man behöver en hel del vägledning på vägen.
Det finns ju lite olika vägar att gå beroende på vilka förkunskaper du har! Utbildningarna läser man ju mkt på distans men då har man ju en hel del förkunskaper i bagaget.
Så det beror ju lite på dina förkunskaper sas!
Om du menar dom traditionella ridlärarutbildningarna som anordnas av Svenska Ridsportsförbundet så hittar du allt på deras hemsida
Vreta yrkeshögskola har nästan distans. Ca 11 v/yh-år är du skolförlagd, 15 v/yh-år ute på LIA på en plats du själv väljer med vissa kriterier. Övrig tid är distansstudier. Dvs lös sommarlov, höstlov och sportlov med barn/djur/gårdsvakt så bprde det gå att pussla ihop tidsmässigt.
Hästmänniskan
Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här.
Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
Kropp & Själ Du tycker inte att det är lite knepigt att "lyfta frågan kring personlig integritet" genom att skriva helt irrelevant information om en...
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Hästmänniskan Många hästar på ridskola mår inte bra av att hanteras av olika personer som bemöter dem olika och har olika förväntningar på dem. En del...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.