Finne informasjon om fullblodshester?

I

Impressive Alien

Er det noen som vet om en internettside hvor man kan søke på navnet til en hest (fullblods) å få opp opplysninger om den?

Sv: Finne informasjon om fullblodshester?

www.galoppsport.se kolla sedan under sportinfo, där finns mycket att hämta! Är det någon specifik häst du undrar över?

*snor en bit av tråden*

Jag undar över hingsten Troo, han ska tydligen vara pappa till en del svenska galoppörer?
någon som vet om han har gett ridhästar? vad för hästar ligger bakom i hans stamtavla?

ja jag skrev fel såg jag, jag hittade honom på galoppsport.se men det säger inte mig så mkt.
förutom att jag hittde "min" häst också :) jag ska tköpa en avkomma till honom imorgon om hon går igenom vet.bes. vilket inte ska vara några problem (kollade henne idag med nämligen (med kunnigare person än den vet som kommer ut imorgon).

Troon har en mycket trevlig stamtavla bakom sig om man letar ridhäst bland fullbloden :)

Tack Då har jag gjort ett bra val då :)
fast det var inte för att jag visste nåt om stammen på henne jag tycker bara jättemycket om hästen jag vill köpa, urmysig och jättesnygg + att hon var helt korrekt i benen.
Dock så orkade hon inte de sista 100 metrarna när hon gick löp men vad gör det när hon blir ridhäst istället. Hon har bara gjort fyra starter också.
Funderar på att betäcka henne om vi köper henne med en halvblodshingst, hon ska ju ändå skolas om och det tar sin tid o dessutom är hon bara 4 år.

Frågar en fråga till om morfar då du verkar ju ha koll på det hela :) ROMAN WAY (USA) 1970 ?

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 702
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 088
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Etter at jeg brakk ryggen i vår så bruker jeg ofte tigerbalsam på ømme muskler i ryggen når jeg skal legge meg. Men balsamen setter seg...
Svar
8
· Visningar
538
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka