Corax

Trådstartare
Här kommer en kanske något udda fråga.

Mitt sto har något som liknar finnar (endast nån åt gången)kring vaginalöppningen. När man klämmer på dem så kommer det ut vitgult klägg (som var).
Har aldrig sett något liknande.
Är det enkelt nog bara "finnar"?? :confused:
 
Sv: Finnar???

Det låter som talgkörtlar! Finns hos människor också och känns som små kulor under slemhinnan/huden. Kan kännas som finnar och går ju att klämma men det ska man inte göra för dessa är helt normala.
 
Sv: Finnar???

Min häst hade också sådana små finnar, det fick hon i samband med att hon var brunstig sist. Jag klämde aldrig på dom så jag vet inte om dom innehöll nått var. Hon hade dom ca 1 vecka efter brunst sedan försavnn dom. Det har förmodligen med hormoner att göra, ska se om det blir lika nästa gång.
 
Sv: Finnar???

Du kan ha rätt i det. Sist hade hon en riktig megabrunst (gårdens hingst som trissade upp precis varenda sto)och i samband med den dök dessa upp. Det är någon vecka sedan men senast igår såg jag två.
 
Sv: Finnar???

Javisst, då låter det som att det skulle vara hormonstyrt! Verkar logiskt.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 334
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 004
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 727
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp