Finnar av nässpray?

MissFideli

Trådstartare
För ca 2-3 v sen började jag med nässpray för pollenallergin. Nasonex.
Efter några dagar började jag få små pepplor på näsan, typ små finnar.
Sen blev det större, nu har jag en mitt på näsryggen som är stor. Den hade 3 vita "utgångar" först, fick ut lite och den blev bättre. Men nu har det vänt och blivit sämre igen. Slutade med nässprayen för en dryg vecka sen, men vet ju inte om det är den som orsakat? Jag har i princip aldrig finnar på näsan, definitivt inte så här stora.

Nån som har en aning om vad det kan vara? Det är bara på näsan, funderade på rosacea ett tag, men det verkar vara mer på nästippen (där de första småfinnarna var), men detta är alltså ovanför.

Det gör ont, känns till och från lite svullet på insidan, men jag vet inte om det är inbillning.

Edit: Just ja, näsan har blivit mycket oljigare på utsidan har jag märkt.
 
Ja skulle jag säga även om det inte står med som biverkning. Jag får det av alla typer av kortisonnässprayer. Använder livostin istället numera.
 
Intressant. Jag har noterat detsamma, men aldrig satt det i samband med nässprayen utan trott att det är något som kommer med vädret eller solen. Ska testa kortisonfritt ett tag och se vad som händer.
 
Intressant. Jag har noterat detsamma, men aldrig satt det i samband med nässprayen utan trott att det är något som kommer med vädret eller solen. Ska testa kortisonfritt ett tag och se vad som händer.
Min hårbotten som i normala fall är torr blir dessutom jättefet av kortisonnässpray. Jag hade inte heller satt det i samband förren ganska nyligen när jag insåg att både finnar och fet hårbotten lyste med sin frånvaro och när jag sedan använde nässprayen igen kom det genast tillbaka. Märkligt att det kan ge sådana biverkningar.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 742
Senast: Jamtland
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
5 932
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 813
Senast: lewellyn
·
Hästvård Vet att det redan finns trådar om det här ämnet men vill ändå skapa en ny, dels för att jag vill ha erfarenheter från vad detta kan vara...
Svar
0
· Visningar
786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp