Finn tack täckena?

lillmyraan

Trådstartare
Har en liten fundering om finn tack regn & vintertäcke!
Är det någon som vet hur dom är i storlekarna (t.ex stor/liten i bogen), hållbarheten samt om dom håller tätt i ur & skur?

Har en liten fundering om finn tack regn & vintertäcke!
Är det någon som vet hur dom är i storlekarna (t.ex stor/liten i bogen), hållbarheten samt om dom håller tätt i ur & skur?
På bild ser de ut att vara rätt ställbara i bogen, har sett bilder på hästar av varierande modell som haft täckena på sig. Nån modell tyckte jag såg lite smalare ut framtill, men med tanke på att Finntack gör mycket produkter till travhästar så är det kanske inte så konstigt. Deras produkter brukar vara hållbara och i bra kvalitet.

På bild ser de ut att vara rätt ställbara i bogen, har sett bilder på hästar av varierande modell som haft täckena på sig. Nån modell tyckte jag såg lite smalare ut framtill, men med tanke på att Finntack gör mycket produkter till travhästar så är det kanske inte så konstigt. Deras produkter brukar vara hållbara och i bra kvalitet.
Min sambo har lite problem med att hitta täcken till sitt varmblod som är liten i bogen, så dom flesta täckerna är på tok för stora. Det ända märket som än så länge passar hyffsat bra är Bucas, men dom är snordyra "/

Min sambo har lite problem med att hitta täcken till sitt varmblod som är liten i bogen, så dom flesta täckerna är på tok för stora. Det ända märket som än så länge passar hyffsat bra är Bucas, men dom är snordyra "/
Har sett att det finns täcken som är speciellt utformade för varmblod, de ser ut att vara smalare framtill. Rain Buster trot heter de täckena, finns åtminstone att få tag på i här i Finland där jag bor. Har dock inte riktigt koll på vad de ligger i för prisklass.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 228
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 661
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 426
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 375
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025