Fin träningväst och schabrak

sommarminne

Trådstartare
snart är de dags att träna för tränaren och då vill ja gärna klä upp mig och hästen lite extra:D

problemet är att jag vill ha en tunn väst att ha men jag hittar inte någon jag fastnat för och hittar inget i några gamla trådar heller. har ni några tips på de? tycker de e snyggt med väst och tunn tröja under.

vill även ha något fina schabrak men det måste va något av bättre kvalite som är lite stadigare för jag hatar verkligen när som är sladriga!!! det ska va något roligt men jag kommer verkligen inte på något! jag har marinblå eller chokladbruna ridbyxor så det ska gärna va något som matchar dem. så kom med massa tips nu:d

Sv: Fin träningväst och schabrak

Mina tips är kanske lite luddiga men jag tycker att beige är vrålsnyggt till både brunt och marinblått. Då passar det ju till båda färgerna :idea:
Jag själv gillar Eskadrons, Equilines och Mias schabrak bäst nu på sommaren då de är lite tunnare men ligger ändå still och är inte sladdriga. Jag skulle nog säga att Equilines är minst sladdrigt. Där kan du ju också välja färgkombination själv. Ett beige med marinblå kant och ngn snygg pp kanske vore ngt?

Väst får jag återkomma med, jag har inte hunnit kika på det :)

Mvh JV

det ska jag kolla på direkt. har hört att det ska va riktigt snygga kläder därifrån!

tack för alla tipsen! jag gillar eskadronschabraken hemskt mycke men hittade bara mörka färger när jag kollade på hästshopppen närmst mig men jag ska söka på dom andra schabraken och kolla läget;)

Mina favoritschabrak är från Equiline, Z-täcket o Back on Track. Samtliga har underbar passform o kvalitet, ser nya ut tvätt efter tvätt.

Säger som Ironwill, Martha Ridewear har en riktigt fin väst som jag själv är sugen på! Jag har några från Pikeur som jag är mkt nöjd med och även Musto har en som är riktigt skön:).

Schabrak gillar jag mest Equiline, RG och Eskadron men visa av Hansbos är riktigt bra.

Lycka till:)

httade en pikeurväst idag som va beige vilket kändes väldigt användbart så den blev de! tror jag ska satsa på ett schabrak från mias. hittade ett som va väldigt snyggt och de kändes styvt i kvaliteen och jättefina färger:D

Jag är inte så imponerad av mias schabrak (eller lindorna.) De jag har, har blivit noppriga efter första tvätten.
Skulle jag rekommendera något skulle det vara eskadron. Både schabrak och lindor håller sig fina efter flera tvättar.

De ligger ju ungefär i samma prisklass men kvalitén är mycket högre hos eskadron.

eskadron är jag kanonnöjd med men jag hittar inget speciellt som jag har fastnat för i färg. jag hade velat ha något beigt med marin eller brunt kantband. har kollat runt på nätet utan resultat och här hemma har dom bara mörka färger på nästan alla eskadronschabrak.

och mias blir de definitivt inte om de blir nopprigt för de är verkligen de värsta jag vet:mad:

För mig är det tvärtom, mina mias lindor är underbara! håller tvätt efter tvätt. Eskadron - både schabrak och lindor har varit rent skräp.

För mig är det tvärtom, mina mias lindor är underbara! håller tvätt efter tvätt. Eskadron - både schabrak och lindor har varit rent skräp.

håller med du.
Mias lindor och schabrak håller utan problem 10 år och ser så frächt ut!

Anky lindor och eskoadronlindor däremot blir noppiga på 1-2 tvättar...

Har ingen erfarenhet om Mias lindor. Riktigt nöjd med mitt Mias schabrak. :love: Eskadron lindorna håller i ett halvår med daglig användning och tvättning.

haha va svårt de blev nu då;) jag får väl helt enkelt testa ett mias och se hur de verkar. har ju aldrig ägt ett sådant så jagfår väl skapa min egna uppfattning:)

haha va svårt de blev nu då;) jag får väl helt enkelt testa ett mias och se hur de verkar. har ju aldrig ägt ett sådant så jagfår väl skapa min egna uppfattning:)

Haha..ja det är ju förmodligen bäst.;) Speciellt när några tycker att det är tipptopp o jag tycker att det var ganska kass kvalitet. (Vad är egentligen sant då?) Visserligen håller det formen bra men blev nopprigt på en gång. Man kan ju bara utgå ifrån sina egna erfarenheter och jag har bara ägt ett mias schabrak. Köpte det förra året och efter jag tvättat det första gången fattade jag inte att det där noppriga som hängde i torkrummet var mitt utan gick o letade för att se om någon hade tagit det nya av misstag...:angel:
Kanske fick jag ett måndagsex men efter det vill jag självklart inte lägga nästan 500:- på ett till.
Har 2 set med lindor och de har inte heller hållt så bra efter tvätt om jag jämför med eskadronlindor (och schabrak) som jag har haft i 1½ år:).

du måste fått ett måndags ex, de där hade jag faktiskt reklamerat.

Jag har väl kanske 10 tal Mias schabrak... de äldsta är från typ mitten på 90-talet... de äldsta kanske 2 år... olika modeller osv... inte en noppa på nått av de... vissa ser helt nya ut.. skojar inte!
De med silver o guld passpoil har ju tappat "glittret" och vissa kantband har slitits vid sadelgjorden...

fasen vad velig jag blev nu. är jättenöjd med alla mina eskadronschabrak så de är ju ett säkert kort men jag hittar ju inget roligt! haha ibland är de jobbigt med olika åsikter;)

Då måste jag också ha fått måndagsexemplar av mina Mia's-produkter (schabrak samt ländtäcke) för de har inte haft någon höjdarkvalité. Schabraket blev sladdrigt och noppigt och ländtäcket släppte i sömmar etc. Så jag är lite skeptisk till Mia's. Eskadron har jag ingen erfarenhet av när det gäller schabrak.

*delvis kl*
Jag håller med remmis, vi har Mias-schabrak som är upp emot 8 år gamla och de ser inte skabbiga ut. Inte heller ländtäcken har vi haft några problem med.

Vi har haft Eskadron också och får jag välja så köper jag numera Mias.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 577
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 043
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Jag ska äntligen ta tag i ridningen igen för första gången på några år. Har lyckats köpa nya ridstövlar som jag hoppas ska passa, men...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 352
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar