Fin tävlingshäst; ök ryttare/ ägare?

A

ang

Ja, om man har en fin tävlingshäst som man får erbjudande om att lämna på kontrakt till duktig ryttare. Kul, förstås. Men vad kan man tänka sig är rimligt i kontraktsväg gällande löpande kostnader, eventuell framtida försäljning, uppsägningstider etc?

Nåt mera som man inte får glömma?

Sv: Fin tävlingshäst; ök ryttare/ ägare?

*puttar upp*
Ingen som har synpunkter, förslag?

Sv: Fin tävlingshäst; ök ryttare/ ägare?

knapplån

Jag vill också veta, jag har två unghästar (en 1-åring och ett årsföl) som jag har tänkt att kanske låna ut efter treårstest om de är tillräckligt lovande för att någon ska vara intresserad.

Försäkring vem ska stå för den?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 281
Senast: Edla
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 356
Senast: mamman
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 090
Senast: Imna
·
Gnägg Jag har en alldeles underbar, fantastisk häst med kapacitet utöver det vanliga. Vi har gjort en lång resa tillsammans och jag har haft...
Svar
11
· Visningar
1 977
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka