Fin tävlingshäst; ök ryttare/ ägare?

A

ang

Ja, om man har en fin tävlingshäst som man får erbjudande om att lämna på kontrakt till duktig ryttare. Kul, förstås. Men vad kan man tänka sig är rimligt i kontraktsväg gällande löpande kostnader, eventuell framtida försäljning, uppsägningstider etc?

Nåt mera som man inte får glömma?

Sv: Fin tävlingshäst; ök ryttare/ ägare?

*puttar upp*
Ingen som har synpunkter, förslag?

Sv: Fin tävlingshäst; ök ryttare/ ägare?

knapplån

Jag vill också veta, jag har två unghästar (en 1-åring och ett årsföl) som jag har tänkt att kanske låna ut efter treårstest om de är tillräckligt lovande för att någon ska vara intresserad.

Försäkring vem ska stå för den?

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 545
Senast: Imna
·
Gnägg Jag har en alldeles underbar, fantastisk häst med kapacitet utöver det vanliga. Vi har gjort en lång resa tillsammans och jag har haft...
Svar
11
· Visningar
1 923
Senast: Cilva
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag har några frågor som jag behöver hjälp med för att kunna reda ut dem i mitt huvud, alla svar är guldvärda. Fyller18 i...
2
Svar
22
· Visningar
4 846
Senast: Grana
·
Äldre Jag står i valet och kvalet att slå till på en ny bil; en Renault Mégane III 1,5 Dci årsmodell 2010. Bilen är en diesel och har gått...
Svar
19
· Visningar
14 996
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama