###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Tack :) vi är några som tycker hon borde kvala, därav vår satsning. Men vi var inte ensamma om detta... Flera fina hästar där domarna är onödigt snåla med poängen. Tyvärr.
Vet inte var du var heller men god vän försökte kvala en hingst, råkade ut vid de 2 tillfällena att han fick gå ihop med sjövilda hästar som bockade hysteriskt eller skenade runt honom. Resulterade i att han fick stå still i mitten o vänta, fick sen ingen extra tid och resultatet säger ju sig självt. Grundtanken med 2 hästar inne samtidigt är nog bra men hamnar man i sällskap med dårar är det inte kul.

Lite korta filmsekvenser från Escudons tömkörning idag. Inte jag som linar. Hon hade ruggigt svårt i höger varv där hon sitter fast, det var där kiropraktorn lossade förra veckan, därav blev det mest galopp där då hästen valde det självmant.
Under passet såg man hur poletten trillade ner och hur nöjd hästen blev när hon insåg att hon kunde röra sig i balans. Tränaren tror det handlar mycket om balans och att hon egentligen rör sig rätt stort men har svårt att koordinera kroppen.
Antagligen kan det vara därför hon krymper gångarterna, för att spara sig. Det är min teori iaf.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1573763129316026&substory_index=0&id=100000470611264

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1573763129316026&substory_index=2&id=100000470611264

Slänger in en länk från kvällens dressyrpass på Escudon. Hon var så ARG på mig i början för hon tyckte jag red så illa (hästen alltså, inte min tränare), hon hade knappt förlåtit mig mot slutet av passet men vi slutade som någorlunda vänner.
Har ju knappt ridit i sadel på två år och att inleda med ett dressyrpass i en flatback var ju inte så smickrande för sitsen om man säger så. Jag har en del att jobba med så det blir träning en gång i veckan här framöver för att komma över den värsta tröskeln.
Var glad över både min säkerhetsväst och min nyinköpta BoT-hjälm, de höll på att komma väl till pass några gånger ikväll men de vinner kanske inga skönhetspriser.

En sak som är toppen är att hästen har varit bombsäker att lasta sista gångerna. Ikväll sprang hon nästan på släpet av sig själv när vi skulle åka och på hemvägen traskade hon in i beckmörker utan bekymmer.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1594231290602543&substory_index=1&id=100000470611264

Den ser jättefin ut Gabby! Är den gula mamman, eller hur var det? Du ska väl behålla denna själv nu hoppas jag?

Tack! Ja precis, Gula Faran ;).

Jag ska ha kvar henne ett par år antagligen i alla fall, har ju årets föl som ska behållas också. Hon är kanske i största laget till mig men verkar inte vara tungriden så det ska nog fungera! :)

Har idag varit med på p&r, en lb3. Jag är verkligen jätte nöjd med hästen som trots lite hård och knölig framridning i full snöstorm tuffade på inne på banan och gjorde sitt bästa!:love: Ignorera min vänsterhand som lever sitt eget liv.. :o
Vi fick 65.6% och faktiskt flera 8or på bla gångarter men sedan var det några missförstånd med en lite sen fattning där pålle var helt inställd på att nu ska vi öka och lite vingel i början där han låg emot vänster skänkel lite som då naturligtvis drog ner. Men jag är som sagt jätte nöjd ändå. Vi har ju faktiskt bara tränat dressyr i 8 månader och galopperade för första gången då för 8 månader sedan.:D

Har inte visat film på evigheters evigheter, men här kommer en film på min häst, född 2013.
Då jag själv haft bristande motivation detta år och sålde min ridhäst i början av året, så är jag tacksam för att få ridhjälp på min unghäst, så vänligen kommentera inget negativt om filmen då jag inte rider på filmen.

Vilken liten studsboll! :D Jättefin. Är han ponny eller har han växt över?

Den bruna hästen i filmen, rids den på enbart graman?? Det ser ut så... :(

Har inte visat film på evigheters evigheter, men här kommer en film på min häst, född 2013.
Då jag själv haft bristande motivation detta år och sålde min ridhäst i början av året, så är jag tacksam för att få ridhjälp på min unghäst, så vänligen kommentera inget negativt om filmen då jag inte rider på filmen.

Vilken liten studsboll! :D Jättefin. Är han ponny eller har han växt över?

Den bruna hästen i filmen, rids den på enbart graman?? Det ser ut så... :(

Vilken brun tänkte jag :) ..nej hästen som råkade komma med ett par sekunder rids nästan aldrig på graman av sin ägare. Just den dagen så hade det varit 3 "tokiga" hästar på ridbanan samtidigt en stund och alla stod på bakbenen och hoppade runt så dom var supertaggade (utom min unghäst *phu*)

Min har växt över, vet ej exakt hur stor han är, men skulle tippa på 153-155 ungefär.

Vilken brun tänkte jag :) ..nej hästen som råkade komma med ett par sekunder rids nästan aldrig på graman av sin ägare. Just den dagen så hade det varit 3 "tokiga" hästar på ridbanan samtidigt en stund och alla stod på bakbenen och hoppade runt så dom var supertaggade (utom min unghäst *phu*)

Min har växt över, vet ej exakt hur stor han är, men skulle tippa på 153-155 ungefär.

Nej menade att det såg ut som enbart graman, alltså utan vanlig tygel. Ser ut som ryttaren bara har en tygel i handen, är därför jag undrar. Annars hade jag inte kommenterat det. Men det kanske är någon inspänningstygel?

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Okej. Jag måste skriva av mig. Jag tycker inte att det är roligt att hålla på med hästar längre. Men samtidigt då tycker jag det...
Svar
17
· Visningar
4 129
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
5 999
Senast: Lobelia
·
Western Jag red western från att jag var 10 till 12 år gammal på ett litet russ som absolut inte kunde tänka sig något annat, hoppning och...
2
Svar
20
· Visningar
2 380
Senast: cowgirl73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar