Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###
Tusen tack! Förstår dig mycket väl och skulle inte heller utmana ödet alltför mycket om jag vore i dina kläder.
Tror du har ganska mycket mer nerv i din. Hedwig muttrar egentligen mest o blir stark o svårpåverkbar blandat med lite hopp på bakbenen o en o annan kapriol men så mycket mer blir det inte. Hon har tex aldrig försökt bocka av mig eller liknande.
(Förutom en gång då vi mötte älg i skogen o hon skenade samtidigt som hon försökte bocka av dövikten på ryggen=hennes matte)
Men det har verkligen inte varit så lätt alla gånger men nu de stunder hon är på plats så känns det lika lätt som det ser ut. Underbar känsla!
Jag utmanar inte alls min. Då blir det farligt. Utöver att hon är sto, är hon överrörlig, får lätt mjölksyra, är explosiv och med samlingen kommer den där hårfina anspänningen och energin som man vill ha, men den gör henne läskig också.
Hon har dessutom en stort portion flyktbenägenhet, så det största arbetet vi gör, är att jobba med mig.
Lite för mycket utmaning, men jag har haft henne sedan hon var föl, hon älskar att bo här och vantrivs/blir orolig i andra stall.
Därför blir jag imponerad över att det ser så lätt ut när du rider, för jag vet hur svårt det är. Man måste nästan ha haft en sådan här häst för att verkligen förstå det.
Tusen tack! Förstår dig mycket väl och skulle inte heller utmana ödet alltför mycket om jag vore i dina kläder.
Tror du har ganska mycket mer nerv i din. Hedwig muttrar egentligen mest o blir stark o svårpåverkbar blandat med lite hopp på bakbenen o en o annan kapriol men så mycket mer blir det inte. Hon har tex aldrig försökt bocka av mig eller liknande.
(Förutom en gång då vi mötte älg i skogen o hon skenade samtidigt som hon försökte bocka av dövikten på ryggen=hennes matte)
Men det har verkligen inte varit så lätt alla gånger men nu de stunder hon är på plats så känns det lika lätt som det ser ut. Underbar känsla!