Filmformat/DVD.... blir galen!!!

Snuffsan

Trådstartare
Hjälp!!

Jag kan inte spela upp brända DVD-skivor i min DVD. Oavsett vilken typ av fil det är. Eftersom skivorna funkar i kompisars DVDer inser jag att min DVD inte stödjer såna här skivor/format helt enkelt.:mad:

SÅ, det blir väl en ny DVD i julklapp. Men vad är nu viktigt när jag ska handla? På min gamla, inte fungerande DVD står det :
MP3.SVCD.JPEG
Kodak pic+CD
DVD+RW/-RW

Vad ska det stå på den jag ska köpa? :confused:

Gå gärna in på t.ex. SIBAs eller ON/OFFs sida och tipsa om vilken jag ska köpa. Jag vill inte ha någon dyr lyx-modell. Jag vill ha en DVD där jag kan spela mina hemmabrända skivor.

HJÄLP!!

Sv: Filmformat/DVD.... blir galen!!!

Barnen i familjen har en av de billigaste alternativen som finns på NetOnNet, funkar klockrent till brända skivor.

Ex:
Modell: Skantic DV 900
Art nr: Silver 096250
Svart 096251

Beskrivning: En enkel DVD-spelare som spelar upp de vanligaste formaten.
Avdelning: DVD & Video > DVD
Pris: 349:-

Senast ändrad:

En okvalificerad gissning på vad som är problemet för dig (hände nämligen mig också och tog sin lilla tid innan jag kom på varför).
Troligen är din DVD spelare en som endast läser antingen + eller - (Min läser endast +) När jag då glad i hågen brände på - skivor så var problemet ett faktum. Många brännare bränner på både ok så kanske är det så enkelt att du skall köpa andra skivor att bränna på.

Hummmm.... Det måste jag kolla.

Tack för tipsen både Gylle och Indianen.

Fler tips någon?

När du skriver "Oavsett vilken typ av fil det är" så blir jag lite fundersam.
DVD skapas ett DVD struktur och innerhåller två kataloger som den ena brukar vara tom och den andra inhålller IFO och VOB filer.

Det finns helt enkelt bara en "typ" av DVD.

De flesta DVD spelare klarar MPEG, VCD och SVCD.

Vilken DVD spelare du vill ha är inte så lätt, den som Charlie har visat är en enkel och ska kanske fungera utan några problem.

En del lite dyrare har stöd för Xvid där det gör att du kan spara dina hemmagjoda filmer i Xvid format för att spara plats och spela upp på din DVD spelare. En del DVD spelare har så man kan spela in TV kanaler på DVD skivor (Finns även för hårddisk men då blir det betydligt dyrare).

Vissa billiga DVD spelare är känsliga helt enkelt.

WinRAR finns det nåt som heter. Och "videoklipp" som öppnas i windows mediaplayer.

Märks det att jag precis gett mig in på kapitelet bränna film? Jag skulle uppskatta en snabbguide......

Hmm låter mer som ett filformat mer än DVD

Finns två alternativ

1) Det är en MPEG fil

2) Är en AVI fil (Xvid)

Ja, det är olika filformat. Som jag vill kunna bränna och spela upp på min DVD.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka