Filmer på bra ridning

via

Trådstartare
Jag vet att det lite då och då har lagts ut filmer här, på diverse gamla mästare.
Ni som har länkar till sådant, kan ni inte lägga ut dem i den här tråden, så får vi lite material samlat på ett och samma ställe, kan ju vara skoj att jämföra lite, eller bara se och njuta.
Behöver ju inte vara bara "gamla" mästare, utan helt enkelt det man själv tycker är bra.
:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Filmer på bra ridning

Finns ju om man är intresserad filmer på Bent på hans tyska sida. Just nu är det för sent för att orka lägga upp dem...sorry.
Och orka tänka igenom vad jag tycker är bra resp. dåligt.

Bara första tanken som slog mig när du frågade om filmer. ;)
 
Sv: Filmer på bra ridning

Förutom att hästen i filmen är oren höger bak så är det fantastiskt att se samspelet.
 
Sv: Filmer på bra ridning

Satan va coolt!!!:bump: :bump:

Så säger TV-komentatorerna om küren från globen: -Åh titta h*n rider på en hand. -Bah:devil:

/T
 
Sv: Filmer på bra ridning

:banana: tänkte också på det när jag såg att dom klarade av att hälsa med en hand.
 
Sv: Filmer på bra ridning

:bow: :bow: :bow:
Den första filmen var bra! Den andra kan jag inte se:cry:
 
Sv: Filmer på bra ridning

hm. jag känner snubben. Eller rättare sagt en vän till familjen. Men om det är bra ridning (i meningen dressyr - stärkande uppbyggande ridning)..? Det vet jag inte ens om han själv skulle hålla med om. Men jag ska fråga nästa gång vi ses.
 
Sv: Filmer på bra ridning

Tryck på "Akademische Reitkunst" och sen på weiter nere i högra hörnet. Då borde du se utbildningstrappan. Trycker du på de olika bilderna på trappan så ser du filmsnuttar på de olika rörelserna.

:)
 
Sv: Filmer på bra ridning

Hmm, visst är det imponerande vad han han åstakommer :bow: :bow: men jag gillar ändå inte att hästen bli jämfota bak i galoppen. ;)
 
Sv: Filmer på bra ridning

Kan bero på att kotan är vit= problem, ev mugg eller liknande som gör att hästen inte vågar använda detta bakben...bara en tanke;)
 
Sv: Filmer på bra ridning

Den första filmen imponerar iaf otroligt på mig:bow: :bow: :bow: . Snacka om nytta med nöje och dessutom elegans!! Visst finns det kanske saker som inte är perfekta hela tiden, men detta är en slags ridkonst som jag skulle vara stolt att kunna hälften av....
 

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 196
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: Lars L
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 468
Senast: Enya
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 593
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp