Filmer i iPoden

Mimsan

Trådstartare
Jag vet att man kan se filmer i sin iPod - men är det något som funkar i Sverige också? I så fall: hurdå???? Var laddar man ner filmerna från???

Sv: Filmer i iPoden

Du måste importera filmen till iTunes, och sedan föra över den den vägen till din iPod Classic.
Borde vara mer haj på vilka format som funkar, men prova med det som du har. Ska leka mer när jag fått min Classic.

File -> Import -> Välj filmfilen

/Jonaz

Det rent tekniska begriper jag (förlåt, skulle varit tydligare med min fråga) det jag undrar över är var jag skall få filmerna från. Via svenska iTunes går det ju inte att hämta hem några. Försökte också via amerikanska iTunesStore, men där stötte jag också på patrull.

Om du vet att man kan se film på din ipod (classic-modellerna är det nog från 4G det går) så kan du få tag på film på olika sätt:
* ladda ner på mindre lagliga sätt (som nog de flesta gör, men det får du leta upp information om någonannanstans)
* formatera om från dvd
* köpa filmer online och ladda ner

Jag tipsar om att gå in och läsa på ett ipodforum, tex detta http://www.99.se/ipod/

Det rent tekniska begriper jag (förlåt, skulle varit tydligare med min fråga) det jag undrar över är var jag skall få filmerna från. Via svenska iTunes går det ju inte att hämta hem några. Försökte också via amerikanska iTunesStore, men där stötte jag också på patrull.

TV-avsnitt och filmer finns än så länge bara på den amerikanska iTunes Store. Och där måste man ha ett amerikanskt kontokort för att kunna handla.
Så jag vet faktiskt inte om det finns så många lagliga sätt att hitta det. Men upplys mig gärna, om det är någon som vet!!

/Jonaz

Om du vet att man kan se film på din ipod (classic-modellerna är det nog från 4G det går) så kan du få tag på film på olika sätt:
* ladda ner på mindre lagliga sätt (som nog de flesta gör, men det får du leta upp information om någonannanstans)
* formatera om från dvd
* köpa filmer online och ladda ner

Jag tipsar om att gå in och läsa på ett ipodforum, tex detta http://www.99.se/ipod/

Hittade en länk som kanske kan vara hjälpfull: http://www.apple.com/quicktime/tutorials/creatingvideo.html

För att konvertera filmer till iPod-format.
Annat bra forum är MacWorld

/Jonaz

Tack för hjälpen. Jag klickar vidare och ser var jag hamnar! :)

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 494
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 674
Senast: Enya
·
IT & mobiler Finns det något sätt att se vilka album varje bild ligger i? Jag har massor av album och många av bilderna ligger i flera album och jag...
Svar
9
· Visningar
288
Senast: Lyan
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 706
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Appar
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tjockistråden 4