Film till dvd-skiva?

I

iPod_mini

Har problem när jag vill ladda ner en film jag har på datorn till en dvd-skiva. Filmen är för stor. Kan man dela den så man kan få den på flera skivor? Hur i så fall?
 
Sv: Film till dvd-skiva?

ladda ned filmen som SVCD då är filmerna i del 1 & 2
 
Sv: Film till dvd-skiva?

iPod_mini skrev:
Har problem när jag vill ladda ner en film jag har på datorn till en dvd-skiva. Filmen är för stor. Kan man dela den så man kan få den på flera skivor? Hur i så fall?
Plus och minus skivor är olika stora. Dvs dom har olika kapacitet på sina lagringsmöjligheter.

Tyvärr glömmer jag alltid bort vilken som är vilken. Har du möjlighet, testa med en annan skiva.

Eller är filen på tok för stor? Isf får du ha fler skivor, men de ska ju inte behövas om filmen är rippad från en skiva från början.

Lycka till!
 
Sv: Film till dvd-skiva?

iPod_mini skrev:
Har problem när jag vill ladda ner en film jag har på datorn till en dvd-skiva. Filmen är för stor. Kan man dela den så man kan få den på flera skivor? Hur i så fall?

Är den för stor för en DVD-skiva?? Då måste du lyckats plocka en DVD9 variant vilket är väldigt ovanligt att folk lägger ut. I 99% av fallen så komprimeras det ner så det ska passa EN dvd-skiva.

Ligger det som Vob filer eller som en .img eller .iso fil?
 

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 129
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
749
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 415
Senast: hundtant
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp