Film som blir konstig i datorn..

N

NiraK

Fin rubrik :p Men alltså när jag tar in film i datorn som blir bilden liksom ihoptryckt på bredden. Har en film på hästen och han ser ut att ha en centimeter lång rygg typ. Man ser även att hus osv i bakgrunden är helt ihoptryckta på bredden.
Vad beror detta på? Det såg helt normalt ut i kameran! Går detta att ordna???

Tacksam för hjälp! :) :bow:

Nirak

Sv: Film som blir konstig i datorn..

exakt så är det för mig med!jätte störande då hästen ser ut att va hur kort som helst och rörelserna ser ut som dom hör hemma på en shettis:smirk: på våran kamera är det iaf så att den är i waid skrean(stavning?) format så när man här in filmerna på datorn så klarar inte den av det och allt ser ihoptryckt ut.samma om vi spela upp det på en gammal tv osm inte är waid skrean..tyvärr vet jag inte om det går att åtgärda:crazy:
Mvh anna

ja det är enormt störande! Filmade hästen för att jag var intresserad av att se hur han rörde sig... och det är ju inte så kul när han ser ut som en jättekort shettis med symaskingsgång :crazy:

Nirak

kan tillägga att när jag öppnar filen så är det liksom svarta kanter på sidorna..

Nirak

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 696
Senast: Rosett
·
Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: Líf
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 151
Senast: Otter
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 961
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar