Räknas marängsviss till fika?Med tanke på andra tråden om fikabesvikelser, vad hade ni blivit riktigt glada över om någon tog fram som bjöd på fika? Vad är det bästa tillbehöret till kaffe/te?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Räknas marängsviss till fika?Med tanke på andra tråden om fikabesvikelser, vad hade ni blivit riktigt glada över om någon tog fram som bjöd på fika? Vad är det bästa tillbehöret till kaffe/te?
Ja det är ju sött och gottRäknas marängsviss till fika?
Älskar Cheesecake (helst inte sån glassig, utan som som är tillagad i ungen), key lime paj, citron och marängpaj .Med tanke på andra tråden om fikabesvikelser, vad hade ni blivit riktigt glada över om någon tog fram som bjöd på fika? Vad är det bästa tillbehöret till kaffe/te?
Det är det, men jag har aldrig varit med om att man sitter hemma hos någon en vardag helt spontant, får en kopp kaffe och plötsligt slängs det upp en skål marängsviss på bordet! Det känns mer som en dessert, men det gör i och för sig de flesta pajer också.Ja det är ju sött och gott
Det borde man nog göra oftare!Det är det, men jag har aldrig varit med om att man sitter hemma hos någon en vardag helt spontant, får en kopp kaffe och plötsligt slängs det upp en skål marängsviss på bordet! Det känns mer som en dessert, men det gör i och för sig de flesta pajer också.
Har faktiskt en kolapaj med dajm som jag gör ibland, när jag tänker efterT.ex. chokladkolapaj är smaskens
Vad är sockergrisar?Färska sockergrisar
Och hembakta kolasnittar
Aha! Ja, en sån har jag ju faktiskt smakat en gång till och med (levererad från Finland).@Hedinn
Det är som en större, fyrkantig, friterad syltmunk, med "öron" i hörnen. Väldigt vanlig här i Finland (då pratar man bara om en gris, helt enkelt)
Visa bifogad fil 132804
Det där såg ju helt fantastiskt onyttigt ut!@Hedinn
Det är som en större, fyrkantig, friterad syltmunk, med "öron" i hörnen. Väldigt vanlig här i Finland (då pratar man bara om en gris, helt enkelt)
Visa bifogad fil 132804