Fiftys King Cutter

Sv: Fiftys King Cutter

*asg*.....har träffat på en HEL del såna pållar....en del av det vi har lärt oss är att försöka hålla oss låååångt borta från Skipper W blodet bl.a....det är ranchhästar att jämföra med distanshästar:angel:
:)

Ha ha, ja akta dig för dom:angel::D

Nu måste jag be om ursäkt, jag har kapat tråden med en massa trams:o

Åter till ämnet:
En kompis till mig hade en Fiftys avkomma som hon tävlade en hel den men valde att sälja, har för mig att hon tyckte att han inte räckte till riktigt, tyvärr

Kossor var nog mer hans grej

Åter till ämnet:
En kompis till mig hade en Fiftys avkomma som hon tävlade en hel den men valde att sälja, har för mig att hon tyckte att han inte räckte till riktigt, tyvärr

Kossor var nog mer hans grej

Det är ju det. Rider jag min på kor så behöver jag bara koncentrera mig på den jag vill ha så fattar hon direkt och hjälper till att ta ut den.
Hon fattar att gå in i en flock utan att stressa och kan blänga så elakt på dem när det behövs att de hoppar undan.
Jag får passa henne bara så hon inte biter dem, örona brukar ligga slickade när hon är riktigt på G.
Jag har ändå inte tränat min i särskilt mycket. Det lilla som finns har lixom kommit gratis.

Så avkommorna har nog potential för kor. Fast hur många höll på med kosseträning i Sverige under Fiftys tid? Inte många.

mvh Eva

Nä, dom kan du nog räkna på ena handen, han var helt enkelt före sin tid:idea:

Det är ju det. Rider jag min på kor så behöver jag bara koncentrera mig på den jag vill ha så fattar hon direkt och hjälper till att ta ut den.
Hon fattar att gå in i en flock utan att stressa och kan blänga så elakt på dem när det behövs att de hoppar undan.
Jag får passa henne bara så hon inte biter dem, örona brukar ligga slickade när hon är riktigt på G.
Jag har ändå inte tränat min i särskilt mycket. Det lilla som finns har lixom kommit gratis.

Så avkommorna har nog potential för kor. Fast hur många höll på med kosseträning i Sverige under Fiftys tid? Inte många.

mvh Eva

Well....en cutters största synd är att bita eller bita efter kalven...;)

hrrm.. jasså? jag har inte märkt ngn skillnad på dem iaf :angel:

förutom att wille var en riktig häst (ethernal dime - jae jack sprat) det finns väl inte så många sådana hästar nuförtiden?

Vet väldigt lite om jae jack avkommor.

Har träffat och ridit en den Skipper W avkommor:D och dom har faktiskt varit väldigt olika, jag tycker att det är mer individ fråga en stam,

Har träffat två med samma mamma så det är inte någon vetenskaplig undersökning direkt:D

Av dom två så var det nog mycket kosse häst

min förra medryttis som togs bort våren 2007.

så jae var inte så bra med andra ord? ska fråga nästa gång vi åker ned men man vill ju veta NU påengång så fort man har en fråga ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 891
Senast: ildiko
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lady_S
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 607
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka