Fiftys King Cutter

Sv: Fiftys King Cutter

min förra medryttis som togs bort våren 2007.

så jae var inte så bra med andra ord? ska fråga nästa gång vi åker ned men man vill ju veta NU påengång så fort man har en fråga ;)

Som hingst var han visst orolig och inte så lätt att hantera, men dagen efter kastrering var han lugn som en filbunke.

Självklart väldigt kul att se bilder. HG Skipsteravkomman var väldigt fin!
Har själv ett sto efter Fiftys, visst är hon lite nervös men maken till trevlig häst att rida och hantera får man leta efter:love:
Nu har jag inte tävlat henne, inköpt som avelssto pga. en gammal skada. Hon har lämnat mycket trevliga avkommor tycker jag!

vad är det för fel på Skipper W?

Inget om du frågar mig :D

Jag hade kasnke inte valt en direktavkomma eller en kraftigt linjeavlad på SkipperW, men alla Wiescamphästar är ju mer eller mindre linjeavlade på honom, och det är hästar jag älskar! :love:

Kolla längre bak i stammen på mååånga fina performers och halterhästar idag får ni se :D

I övrigt brukar Wild Rein och jag vara överrens om det mesta :cool::angel:;)

Inget om du frågar mig :D

Jag hade kasnke inte valt en direktavkomma eller en kraftigt linjeavlad på SkipperW, men alla Wiescamphästar är ju mer eller mindre linjeavlade på honom, och det är hästar jag älskar! :love:

Kolla längre bak i stammen på mååånga fina performers och halterhästar idag får ni se :D

I övrigt brukar Wild Rein och jag vara överrens om det mesta :cool::angel:;)

Mmmmmm så nu blir det problem :angel: Vi måste lösa detta...möte???:D

*kl*

Där jag hade min häst förut hade hästägaren ett sto efter Fiftys King Cutter. Tyvärr hade den fått nån skada så den kunde inte ridas ordentligt längre och gick som avelssto.

Men innan skadan så har jag fått höra att hon var en skarp häst och gjorde fantastiska stoppar.
Väldigt regäl häst, kan tänka mig att det aldrig skulle gå att rida "finklasser" på henne, hon ville ha fullt ös!

Trevligare avelsmärr har jag dock aldrig träffat. Riktigt snäll och cool jämt! En underbar mamma till alla sina föl, och avkommorna ett par efter CC Top Whiz (heter den så?) riktigt fina föl! :love:
Fick väl även nåt föl efter nån palominohingst men den dog och efter det vet jag inte om det blivit mer föl, ev en till... så tror den har 3 levande avkommor i alla fall..

Queen Cutter Chex e: Fiftys King Cutter u: Sansi Chex ägs av Tommy Bäcklund. Har tävlats en del med goda resultat men är en bestämd dam enligt Tommy. Har nyligen köpt ett föl efter Queen Cutter Chex och Crimson Catalyst. Även denna dam ska vara bestämd av sig så visst ligger det nog en del i att hans avkommer är tuffa. Men det är inga elaka hästar utan de behöver bara en lite tuffare ryttare.

hmmm.... var de du som var intresserad av min dam????:angel:

Hmmm ... Gäller det Smilla så är det jag. Fortfarande intresserad..Väntar på svar:angel:

Mitt sto har Fiftys som morfar, och som vi vet klckades han som snabbaste 3 åringen på spinn, och Liona har visat prov på att hon kan hon också, om hon vill.

Hon är ganska tuff, men lättlärd och ÄLSKAR att arbeta! Man får ha tålamod och viljan. Visst blir det duster ibland, men när hon väl går, då går hon. Hon är kosse/reining ut i hovarna. Älskar att jobba med korna och tänder till rejält.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 891
Senast: ildiko
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lady_S
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 607
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka