Fick svar på odlingen idag

fettso

Trådstartare
Tog ju Kolla Masken på hästarna för några veckor sedan.

Shettisen hade 0 på allt så honom har jag ej avmaskat.

Kaela hade 200 på stora/lilla blodmasken,odling är satt och fick svar idag, det var ej stora utan den lilla.
Räcker det att avmaska med Noromectin en gång då, för det har jag hemma?Eller måste jag inhandla ngt annat?Hon är ju dräktig också.

Sv: Fick svar på odlingen idag

Vår gamla nordis hade 200 av lilla blodmasken i våras och hon har bara fått 1 spruta i år, det är ju inte heller bra att överdosera.

Pratade med veterinären om avmaskning igår. Han sa att hellre överdosera än för lite.Ger man inte tillräckligt så är det meningslöst att ens ge avmaskning. Han sa att man kunde ge 3 gånger för mycket (stämmer verkligen det??) innan det skulle bli någon fara.

Pratade med veterinären om avmaskning igår. Han sa att hellre överdosera än för lite.Ger man inte tillräckligt så är det meningslöst att ens ge avmaskning. Han sa att man kunde ge 3 gånger för mycket (stämmer verkligen det??) innan det skulle bli någon fara.

Förrutom moxidektin så kan man överdosera väldigt mycket när man väl avmaskar. Men jag tror att Vicious menade att man inte ska avmaska för ofta.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: Habina
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 391
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 073
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka