Sv: Fibergi

Hon blir tjock i benen, ful i pälsen. Veterinären skickade ett bl.prov till Tyskland som visade att hon inte tålde havre! Vi var väl lite skeptiska till det men vi tog bort havren och hon blev bra!!. När tiden gick och efter ett tag tänkte man jaja det var väl bara en tillfällighet, så vi började ge henne havre igen med resultat att hon blev tjock i benen och ful i pälsen igen.

Jag är absolut sugen på att testa Fibergi, har för mig att det luktar jättegott oxå?:confused:
Är bara det att min andra häst inte tåler havre så därför undran om det även finns i havrefritt,annars får ju hon fortsätta med det gamla fodret, men är inte riktigt nöjd med det (Lympos) tycker inte jag får tillräckligt "tryck" i hästarna!!:crazy:

Kvarnbyfoder har ett energifoder som heter Vitafor Häst Derby, det innehåller ingen havre och inga havrerester enligt innehållsdeklarationen. Men det är i pelletsform, ganska dyrt ca 7 kr + moms/kg om man köper enstaka säck. Köper man större mängder kan man komma ner i pris en del! Mycket smakligt! Innehåller 12,2 MJ och 70 gram smb råprotein, endats 65 gram stärkelse som kommer från att det innehåller lite vete.

fast är inte derby bara ett rent energifoder? Jag ger mina det i "betforen"

TS..hade en pålle som var lite stökig i magen, han fick bara ett par nävar fibergi bas tillsammans med standardmaten..det har funkat kanonbra...även några nävar gör att dom tuggar mer ordentligt

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 871
Senast: Kristall10
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 359
Senast: Stergo
·
Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar