Festande hundar?

A

annonymtnick

Ja hur många har sina hundar med och festar?

Har just haft en disskusion med en på internet om att HÄNs hund är med på fest. HÄN finner detta helt normalt då den blir social tränad...
Hunden är inte så gammal och visst kan den säkert lära sig det, hur mycket får hunden ut av det dock?

Undrar bara då jag själv tycker de är galet....

Sv: Festande hundar?

Jag hade med min hane på allt i princip, när han växte upp. Ni går jag förvisso inte på några tonårs/ungdomsfester heller.

Hans första tillställning där, var då han var 16 v gammal. Det var flera hundra personer, samt lika många motorcyklar. Han älskade det! Han blir än idag löjligt lycklig när han ser en Harley Davidson. Han är väldigt glad när han får följa med dit, vilket inte händer så ofta längre.

Men det beror mestadels på hunden, och resten på vilken typ av fest det handlar om. Jag känner mig 100% säker med alla människor som kommer dit Benjamin varit med, och vet om att ingen skulle göra något dumt, som att försöka skrämma honom exempelvis. Dessutom är han en extremt social hund, som blir gladare ju fler människor och liv det är..

Jag brukar inte ha det, och min hund som älskar människor kan därför bli väldigt upp i varv om det kommer lite folk hit.

Hade hellre velat att hon var så pass van med det att hon kunde hålla sig lugn. :)

Tycker det är ok att ha med hunden på fest (hemma hos den alltså), så länge fulla folk inte håller på med hunden.

MC träffar? verkar inte så märkligt då man är utomhus :)

Det som det hära handlar mer om är just ungdomsfester, man vet inte alla som är bjudna eller kommer och festen hålls i en LITEN 2:a...det tycker jag är mer märkligt.

Att man sen har med hundar på en del tillställningar som är ute tycker jag inte är så konstigt, även om jag har svårt för stora marknader...

Jag har då tagit med mig mina hundar på festar:) dock inte där dom spelar hög msuik och sånt utan om men är ett par styckna som sitter dricker och så sedan bruka dom även få vara med på sommaren när det är grill fester ochså:) och mina hundar har inge mot det alltid nån som leker med dom:P så jag tycker inte alls att nå fel så länge man ser att hunden mår bra och inte allt för hög musik då:)

Mina jyckar är riktiga partyprinsessor och älskar att få följa med på fest. Och då det oftast innebär övernattning för min del om jag ska på fest så har jag ju inte mycket mer val än att ta med dem.

(dock blev en fest gandska dramatisk när min grands fick för sig att komma in efter att ha varit ute i trädgården hoss en bekant och tog vägen GENOM fönstret och landade på middagsbordet!)

Har man ingen hundvakt kan man lika gärna ta med den på festen, om det nu är tillåtet. Det är inte hela världen. Man lämnar ju knappast bort hunden när man själv har party.

Det beror förståss på hur festerna är..

Tycker inte att det är så passande att ha med sig en hund/valp på fest, som är full med "fulla ungdomar".. :crazy: ..var själv på en fest för ett tag sedan där en full kompis och en liten pitbullvalp "lekte" lite.. efter en stund kunde man märka att kompisen inte rikigt fattadeva han höll på med egentligen..

Det gäller förstås att ägaren håller stenkoll, så inget tråkigheter händer. Det är ju nästan som att ta med sig barnen, trots allt..

När spriten går in, går vettet ut. Som man brukar säga. :crazy:

Ja, det är det. Men lite mer privata sådana eller vad man ska säga, inte vem som helst som får komma. Därför känner jag mig säker både med barn och hund där, eftersom ingen skulle göra något dumt liksom. Men det är både inne och ute, beroende på årstid ju. Mest av allt älskar han att alla är SÅ generösa med godbitar och rester ;)

När Benni var liten valp blev han beundrad av en hel del tyskar, som tyckte att det var SÅ synd att deras land inte var lika "liberala" med rasen, för dom tyckte mycket om min valp.
Vad annat kan man göra, när en 4 mån gammal valp är så cool att han utan att tveka hade hängt på mc-kortegen på över 300 motorcyklar ;) Haha.

Jag har både haft fest hemma och haft hunden med mig på fest (där jag själv närvarar i egenskap av chaufför). Han älskar att få vara med och övriga närvarande uppskattar hans sällskap. Han går och lägger sig när han tröttnar, fast gärna så nära folksamlingen det bara går, eftersom han vill vara med.

jag har med mig mina två hundar på fester jämt...vill inte lämna dom hemma om man skulle bli sen.

valpen på 6månader älskar att det är massa människor som klappar henne och att hon får vara med.

den större hunden lite osäker på för fulla så hon går jämt efter mig och lägger sig men hon gillar när det är folk hon känner för då är hon med dom och sitter i soffan och lyssnar på musik :p:p

jag tror det är bra för hundarna att få vara med.

Jag har haft med min hund på fester och hon har varit med på fester hemma hos mig. Men om det går undviker jag det gärna, jag tycker kombinationen alkohol och djur många gånger mest blir jobbigt. Min hund är inte speciellt social och vill gärna kunna gå undan. Om jag själv tar på mig den rollen att se till att hon får den chansen så tar jag med henne, inte annars.

Har inte haft med min hund på några festfester men hon är alltid med ifall vi har förfest hemma hos oss. Om sambon är på annat håll så är jag och mina vänner alltid hos oss så att hon slipper vara ensam. Är dock aldrig på några festfester men det är tveksamt om jag skulle orka ta med henne, då kan hon lika gärna stanna hemma. :)

Min var med på någon fest som valp, lugn fest utan hög musik. Sedan har han varit med när jag har haft fest hemma också. Hade alsdrig haft med honom om festen bestod av aspackade stökiga människor med musik på högsta volym.

Har aldrig med vår hund på fester, utan då får hon vara hos någon annan bekant. Vet vi med oss att det blir sent får hon helt enkelt sova över hos hundvakten.

Känner att våra fester, med lite alkohol till, kan bli lite väl högljudda. Vi är i 20-årsåldern, ett gäng som oftast umgås, och med 10-15 pers, hög musik, onyktra ungdommar etc. så känner jag att hon har det bättre hos hundvakt. Finns ingen anledning att asa med henne.

Men visst, är det så att vi är typ 5 pers, sitter och grillar/äter, dricker lite gott etc. så tycker jag det är stor skillnad och då är hon med.

Beror helt enkelt på vad det är för tillställning och vad vi ska göra och självklart vilka som är där.

handlar det bara om en kväll och jag vet med mig att jag skall hem samma kväll så låter ja dom faktiskt stanna hemma. Nog för att dom älskar människor osv. Men skall man på en fest där man inte vet vilka som kommer t e x. Det är ju inte alla som har vett på att låta hunden vara ifred och fulla människors kroppspråk kan ibland skapa tråkiga missförstånd mellan hund och människa. Men under sommarn te x när man sticker ut med båten och grillar och festar till det lite på en ö då är det klart att hundarna följer med. Där kan dom ju komma undan lite om dom skulle tycka det blev för stojigt:)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 092
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 401
Senast: Sel
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka