• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sannanas
  • Startdatum Startdatum
S

Sannanas

Hej
Är det någon som har sett eller hört om hans avkommor?
Jag ville ha honom till ett litet korsnigssto men tyvärr har jag inte kvar henne.
Vad tycker ni låter det idiotiskt att betäcka ett halvblodssto (hubertus-hertigen-utrillo) med denna RP hingst?
Stoet är väl 1.65 ca. Mkh är ju inte ett problem då jag gärna vill ha en liten stor häst el maxad Dponny.
Så både överhöjdare och ponny går bra.
Vad tycker ni? Är det en ok tankegång jag har?
http://www.mariawinberg.nu/ (Feno Me)
Kul att höra vad ni avels intresserade säger ;) :D

Jag har en på väg....
Han är en jättesnygg hingst, men du behöver ett fertilt sto samt helst stå hos Maria Winberg han är mycket dålig på skick då han tappar väldigt ojämnt.

Attans, GBg är lite långt... Hade du ditt sto hos Maria?
Är det en ponny du har? Stoet jag har i åtanke är just nu dräktigt med Lamborghini.
Men visst ÄR han väl urläcker? Hopptekniken på bilden på hemsidan... Ojojoj :d :love:

Nej men jag höll på att sätta i halsen då hans skick kom och ägget var stort som ett äpple, jag visste att hon skulle släppa när som, det var inget som rörde sig i microskopet suck, men mitt lilla sto ville bli dräktig hon behöll ägget tills nästa skick som var bra. Tack och lov!
Jag avlar dressyr men han är mycket läcker men mycket grövre än bilden visar.

Men grövre är bra. Tycker jag ;)
Äsch ifall det blir så får vi nog hålla tummarna att hans skick blir bra, för det är ju för långt.
Hmmm undras vilken storkek det hade blivit på fölet, fast sånt kan man ju sia om i all evighet :D
Tack för dina svar, nu ska jag gå och sova.
nattnatt

Var på hingstvisningen hos Maria förra året och såg hennes egna avkomma efter honom. Bedårande och mkt vacker samt rörde sig bra.
Vad gäller honom själv så måste jag bara få säga att det var många av oss som satt på läktaren som önskade att fler av halvblodshingstarna hade hans register när det gäller rörlighet. Vilken hingst!!! :love:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 951
Senast: sandrafors
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 690
Senast: kopparberg
·
Avel Har slagit knut på mina tankar och har svårt att komma till någon lösning. Så nu skulle jag vilja veta vad ni hade lagt på detta stoet...
Svar
8
· Visningar
1 800
Senast: Peak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka