Fendrar till ST Comfort

Rucksack

Trådstartare
Rider sen ett år med ST Comfort och är väldigt nöjd med den. Enda kruxet är avsaknaden av vulster - jag tycker att det känns lite som fritt fall i nedförsbackarna. Upplever ni som har fendrar att man får bättre stöd för knäna med dem, eller är det hugget som stucket?

Ingrid

Sv: Fendrar till ST Comfort

Fendrarna ger inget stöd i den bemärkelsen, de stabiliserar mer skänkeln(alltså inte uppe vid knäet).
Jag har gått i samma funderingar och löst det med en pad som har inbyggda knävulster -en billig rackare från hööks, panelerna är förvisso överflödiga till en ST men allt går ju att ta bort och knävulstren går att flytta position på....

FPL

Jag har haft en Comfort i 2,5 år och nog tycker jag att det är stoooor skillnad mellan vanliga läder och fendrar!

/Camilla

Rider med fendrar och det funkar toppen i min Comfort! Törs inte ens tänka på att rida med vanliga läder....skulle inte kunna rida med vanliga läder längre tippar jag på!

Tack för svar! Om jag känner mig själv rätt så lär jag nog pröva bägge delar... Det är ju bäst att vara på den säkra sidan, och så är det ju så roligt att köpa prylar!:angel:

Har en St comfort med fendrar! har även ridit med en med "vanliga" läder och det är stor skillnad tycker iaf jag! fendrar är mycket stabilare! =) Mvh Alexandra

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 090
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 947
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar