"Feminismen har gått för långt"

Men huvudpoängen i min diskussion i diskussionen är väl att du försvarar användning av ett ord som jag och många med mig uppfattar som ett negativt laddat ord om mitt kön.

Fast jag upplever "sköte" som ett väldigt obehagligt ord, och skulle aldrig använda det om mitt eget eller någon annans kön. För mig är ett sköte inte kvinnans, det är till för mannen och eventuella barn, något som kvinnan ska tillhandahålla andra ungefär. För mig är det associationen till det ordet, och jag tycker enormt illa om det. "Fitta" är inte särskilt vackert det heller, men den är i alla fall min. Jag tror du drömmer om du tror det finns rätt ord och fel ord att kalla sitt kön, folk har både olika inställning och olika associationer - och om jag säger fitta är det inte för att provocera andra, utan helt enkelt det ord jag väljer.

Jag använder oftast kuk och fitta.

Tycker personligen att snippa, mussla, snorre, lem etc är rätt löjliga ord för könsorganet och varför ska jag förlöjliga min fitta? Jag gillar den ju!

Fast jag upplever "sköte" som ett väldigt obehagligt ord, och skulle aldrig använda det om mitt eget eller någon annans kön. För mig är ett sköte inte kvinnans, det är till för mannen och eventuella barn, något som kvinnan ska tillhandahålla andra ungefär. För mig är det associationen till det ordet, och jag tycker enormt illa om det. "Fitta" är inte särskilt vackert det heller, men den är i alla fall min. Jag tror du drömmer om du tror det finns rätt ord och fel ord att kalla sitt kön, folk har både olika inställning och olika associationer - och om jag säger fitta är det inte för att provocera andra, utan helt enkelt det ord jag väljer.

Ja.. sköte tycker jag också handlar om barnafödsel.. Eller någon gammaldags poesi..

Du får använda vilket ord du vill om ditt eget kön, men du får också acceptera att jag tycker synd om dig som inte har bättre självrespekt än så.

Ja, det får jag väl acceptera i den betydelsen att jag inte kan göra något åt vad du går omkring och tänker... :banghead:

Själv är jag dock rätt nöjd med min självrespekt, men tack för "omtanken" eller nåt. Dock tycker jag du är bedrövligt dömande mot ett annat sätt att se på saker, vilket är synd om dig - så då är vi väl lika goda kålsupare då...

De som lägger sina egna värderingar om saker och ting på andra människor alltså..

Som att jag eller någon annan skulle påstå att du inte har självrespekt för ditt eget kön!? Känns det okej tycker du?

Ja, det får jag väl acceptera i den betydelsen att jag inte kan göra något åt vad du går omkring och tänker... :banghead:

Själv är jag dock rätt nöjd med min självrespekt, men tack för "omtanken" eller nåt. Dock tycker jag du är bedrövligt dömande mot ett annat sätt att se på saker, vilket är synd om dig - så då är vi väl lika goda kålsupare då...
Fitta används i vardagligt tal som ett kränkande ord. Precis som "neger". Jag tycker kanske inte att argumentationen du för är så konstruktiv i att du försvarar ditt användande av ett ord som många uppfattar som kränkande.

Men om stången är en fallossymbol så är väl ringarna/ringen en symbol för det kvinnliga könet så midsommarstången visar ett samlag mellan man och kvinna och inte bara en jättesnopp! Så då är den väl helt ok?

Ni som tycker att F och K orden är helt ok att använda, skulle ni lära era barn att använda dom orden??

Ja jag skulle nog kunna lära mitt barn det, om jag hade något. Jag tycker att det är det som könsorganet heter. Har hört att många säger "snippa" till sina barn, men det tycker jag låter konstigt för en vuxen människa så det är väl bra att de får lära sig vad det heter.

Men om stången är en fallossymbol så är väl ringarna/ringen en symbol för det kvinnliga könet så midsommarstången visar ett samlag mellan man och kvinna och inte bara en jättesnopp! Så då är den väl helt ok?

Ringarna är väl snarare testiklarna, med den symboliska tolkningen. Möjligen kan man säga att den befruktar jorden, och att kvinnan således är med i form av jorden.

Fast om de dansade runt en midsommarfitta, grävde då ett hål i backen och smyckade med blomster och blader månne? Om inte så dansade de ju fortfarande runt en stång oavsett vad de säger. En stång är ju en stång liksom och inget annat.

Ja jag skulle nog kunna lära mitt barn det, om jag hade något. Jag tycker att det är det som könsorganet heter. Har hört att många säger "snippa" till sina barn, men det tycker jag låter konstigt för en vuxen människa så det är väl bra att de får lära sig vad det heter.
Jag säger pulla och snopp till mina barn, så har jag blivit lärd. Skulle aldrig kunna säga till min dotter eller son att " gå och tvätta F eller K, det låter snuskigt,porrigt och helt galet i mina öron.

Fitta används i vardagligt tal som ett kränkande ord. Precis som "neger". Jag tycker kanske inte att argumentationen du för är så konstruktiv i att du försvarar ditt användande av ett ord som många uppfattar som kränkande.

... :confused:

Och jag tycker nog att argumentationen överlag är nere på nollan, om man inte får försvara sina egna synpunkter. :banghead:

Om vi ska över på "Stackars lilla gumman, du förstår inte vad du säger" *klapp på huvudet* argumentation, då är det faktiskt tack och hej för mig. Jag finner mig dock mer och mer nöjd med att jag inte har din typ av självrespekt. :idea:

Enjoy. :up:

Pulla? Det är typ pettting i mina öron.

Pulla är för mig lika med onani, som i "smekande fingrar ut och in i fittan" så det skulle jag då aldrig kalla mitt eller någon annans kön för oavsett ålder O_o

-70-talistisk norrlänning som jag är så är det vad ordet pulla betydde under min tonårstid.

Pulla? Det är typ pettting i mina öron.
Det är väl olika som i sill och strömming då?

Och jag kan ge ett exempel på en då 100-årig tant som under min praktiktid i slutet av 90-talet som alltid skrek !AJ MIN PULLA! när hon bajsade. Jag tror inte att det ordet är nytt för det kvinnliga könet.

... :confused:

Och jag tycker nog att argumentationen överlag är nere på nollan, om man inte får försvara sina egna synpunkter. :banghead:

Om vi ska över på "Stackars lilla gumman, du förstår inte vad du säger" *klapp på huvudet* argumentation, då är det faktiskt tack och hej för mig. Jag finner mig dock mer och mer nöjd med att jag inte har din typ av självrespekt. :idea:

Enjoy. :up:
Det är dina egna ord och klarar du inte av att argumentera på ett bättre sätt än som du gör så är det ditt eget val.

Om du väljer att vara en fittgeneralist är du mer förtryckande än män som använder ordet, eftersom du gör en 'give away' av ditt eget kön. Det skulle inte kännas så smickrande skulle ju jag tycka då. Och jag tycker inte det är smickrande för egen del heller att du slåss för att göra en give away av mitt och alla andras kön heller.

Inte i mina, så har jag blivt lärd. Har du blivit uppfostrad att säga F eller K?

Nej inte alls. Vi nämnde nog aldrig de "områdena" hemma alls.

Kan betydelsen av pullla vara geografisk? Jag kollade på Wikipedia och där förklarades det som onani. Ny kanske man inte ska gå på Wikipedia jämt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka